"> آیا تو آن گمشده ام هستی ؟ - باربارا دی آنجلیس - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آیا تو آن گمشده ام هستی ؟ – باربارا دی آنجلیس

آیا تو آن گمشده ام هستی ؟ - باربارا دی آنجلیس

آیا تو آن گمشده ام هستی ؟ – باربارا دی آنجلیس

آیا تو آن گمشده ام هستی ؟

آیا تو آن گمشده ام هستی ؟ اشاره به نام کتابی از نویسنده شهیر و بسیار معروف آمریکایی خانم دکتر باربارا دی آنجلیس دارد که در زیر خلاصه ای از این کتاب را به منظور راهنمایی و کمک به کسانی که می خواهند همسری برای خود انتخاب کنند ، آورده شده است.

مجموعه کتابهای باربارا دی آنجلیس در سراسر دنیا مخاطبان بسیاری به خود جذب کرده که نشان از آموزنده بودن نکات روانشناسی ازدواج و همسرداری در آنها را دارد.

البته ناگفته نماند که قسمتهایی از کتابهای باربارا دی آنجلیس با فرهنگ زیبای ایرانی اسلامی ما سازگاری ندارد که خواننده باید به آن توجه نماید تا دچار خطا نشود .

روند کتاب آیا تو آن گمشده ام هستی ؟ اینگونه است که از قبل از ازدواج شروع کرده و یکی یکی در مراحل ازدواج پیشروی می کند و اشتباهات و مسائلی که در هر مرحله ممکن است و جود داشته باشد را شرح می دهد.

اینگونه که  ابتدا رویکرد شما نسبت به مقوله ازدواج اصلاح می شود و آنگاه شالوده شکل گیری عشق در انسانها را می آموزید.

پس از آنکه رویکردتان اصلاح شد یاد می گیرد که نیروی رانش شما به سمت ازدواج چه چیزی باید باشد که گرفتار یک رابطه غلط نشوید.

پس از رانده شده شما به سمت ازدواج اشتباهات تکنیکی شما در هنگام انتخاب و شکل گیری رابطه بررسی می شود و  دلایل و عواقب آنها شرح داده می شود.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه آینده رابطه و یا ازدواج را تشخیص دهیم

آنگاه شما را از درگیر شدن با دسته هایی کلی از روابط که از ابتدا ضعف های بزرگ دارند نهی می شوید و شرایطی که ممکن است این گونه روابط را اصلاح کند شرح داده می شود.

آنگاه که در دوران شناخت قبل از ازدواج قرار گرفتید و امکان شناخت جنبه های پنهان شخصیت فرد را پیدا کردید به شما یاد می دهد که :

چه ضعف هایی در شخصیت طرفین غیر قابل گذشتند ، چگونه این ضعف ها باید شناسایی شوند، در چه حالتی می توان با آنها کنار آمد و در چه وضعیتی وجود این ضعفها باید دلیلی بر اتمام رابطه باشد.

اکنون که شما در رابطه (زندگی مشترک) هستید و می دانید که چه باید با ضعف های مهلک وی بکنید ، این کتاب به شما یاد می دهد که شرایط پیرامونی و اجتماعی رابطه در چه حالتهایی ممکن است منجر به این شوند که دیر یا زود رابطه از هم بپاشد.

پس از آنکه فهمیدید چه چیزهایی نباید باشد، یاد می گیرید که باید چه ملاکهای درستی را برای ارزیابی فرد مقابل بکار بگیرد که در اداره رابطه تان و تعالی بخشی به آن به کارتان بیاید.

پس از بررس همه مسائل انسانی به جنبه حساس مسائل جنسی پرداخته می شود و به شما یاد داده می شود که به چه دلیل و چگونه مسائل جنسی باید در انتخاب مد نظر قرار داده شوند.

در فصل یازدهم کتاب همه آنچه گفته شد بصورت یک ابزار جامع ارائه می شود و شیوه استفاده از آن ابزار نیز شرح داده می شود. پس از اینکه انتخاب خود را انجام دادید کتاب به شما یاد می دهد که چرا و چگونه آنرا تحت قالب “تعهد” مرحله به مرحله به یک رابطه کامل بدل کنید .

پیشنهاد مطالعه:  تاثیر تفاوت سنی زیاد در ازدواج

برای دانلود کتاب آیا تو آن گمشده ام هستی ؟ و سایر کتابهای ترجمه شده باربارا دی آنجلیس کلیک کنید.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×