"> آیا اخلاق و رفتار نامزدم بعد از ازدواج تغییر می کند - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آیا اخلاق و رفتار نامزدم بعد از ازدواج تغییر می کند

آیا اخلاق و رفتار نامزدم بعد از ازدواج تغییر می کند

آیا اخلاق و رفتار نامزدم بعد از ازدواج تغییر می کند

آیا اخلاق و رفتار نامزدم بعد از ازدواج تغییر می کند ؟

کاش واقعا در واقعیت هم می دیدیم که نامزد بداخلاق ، بدرفتار ، سیگاری و یا معتادمان بعد از ازدواج با ما سر به راه و خوش اخلاق و خوش رفتار شده و از هرچه مواد مخدر و مشروبات هست بدش می آید و پاک و درست زندگی می کند ! کاشکی اینگونه بود ! کاش !

اما در عالم واقعیت شما نباید به اما و اگر ها متوسل شوید  –  اگر با تو ازدواج کنم دیگر این کار … را نمی کنم . اگر با تو ازدواج کنم حتما رفتارم را عوض می کنم و …

شما حتما باید به نکات هشدار دهنده در رفتار نامزدتان توجه ویژه ای داشته باشید و الان که در زمان انتخاب همسر هستید همسری را انتخاب کنید که نیاز به اصلاح و تغییر رفتار بعد از ازدواج نداشته باشد !

به نقل از تسنیم، محمدرضا نظامی روانشناس خانواده اظهار داشت: دوران نامزدی در شناخت طرفین برای ازدواج بسیار مهم بوده و توجه به برخی نکات بسیار اهمیت دارد و نادیده گرفتن آن‌ها ممکن است ، سرانجام خوبی را بدنبال نداشته باشد.

وی افزود: مصرف سیگار و یا دخانیات پسر هرچند که گاهی و بسیار کم باشد، عدم خرید در مراسم‌هایی که باید گرفته شود، رفتارهای نابجا، و ناشایست در میهمانی‌ها، مخالفت شدید با خریدهای گران قیمت از جمله مواردی بوده که باید جدی گرفته شود.

نظامی بیان می کنند : معمولا افراد در عصبانیت‌ها و ناراحتی‌، خود را به دیگران می‌شناسانند پس بنابراین توجه داشته باشید که طرف مقابلتان در هنگام عصبانیت برای آرامش خود چه اقدامی انجام داده و اگر رفتارهایی از جمله فحاشی، کتک زدن، منت گذاشتن، سرکوفت زدن و پرت کردن اشیاء از او سر زد، در انتخاب خود تجدید نظر داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:  پیش از ازدواج جواب این ده سوال را بدهید؟

این روانشناس خانواده در پایان ادامه داد: هرگز به امید تغییر رفتار فرد پس از ازدواج و نادیده گرفتن نکات منفی‌اش با او اقدام به آغاز زندگی مشترک نکنید زیرا اگر بر فرض، تغییر رفتاری قرار باشد صورت گیرد مستلزم گذراندن وقت بسیاری بوده و این در صورتی امکان پذیر است که فرد خودش تمایل به تغییر رفتارش داشته باشد

منابع : سلامت نیوز- تسنیم

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×