"> آموزش بهبود روابط با خواهر یا برادر پرخاشگر به فرزندان - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آموزش بهبود روابط با خواهر یا برادر پرخاشگر به فرزندان

بهبود روابط با خواهر یا برادر پرخاشگر

 بحث آموزش به فرزندان و بچه ها بسیار مهم است چرا که به آنها مسائل و مهارت های زندگی  را می آموزد که در طول زندگی شان بسیار موثر می باشد. در بسیاری از خانواده ها و فامیل برادر و خواهر هایی را می بینیم که باهم ناسازگار هستند و روابط حسنه بین خواهر و برادر را به دست فراموشی سپرده اند.

اینجا این سوال پیش می آید که آیا این برادرها و خواهرها در کانون گرم خانواده یاد گرفته اند که با خواهر و برادرشان چگونه رفتار کنند یا خیر ؟ در این مطلب از شما والدین گرامی می خواهیم که آموزش بهبود روابط با خواهر یا برادر پرخاشگر را به فرزندانتان انتقال بدهید تا کمتر شاهد برخوردهای ناروا بین آنها باشیم :

آموزش بهبود روابط با خواهر یا برادر پرخاشگر به فرزندان-www.mehcom.com

آموزش بهبود روابط با خواهر یا برادر پرخاشگر به فرزندان-www.mehcom.com

رقابت خواهر و برادرها

رقابت میان خواهر و برادرها یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب به خانواده است. با وجودی که  محققان می‌گویند این رفتار تا حدودی عادی است، اما رفتاری ناسالم است. اگر یکی از آن‌ها در چیزی که دیگران ندارد برتری داشته باشند، این امر موجب خشمگین شدن آنان خواهد بود.

این رقابت حتی ممکن است باعث حسادت شود که خود خشم را در پی خواهد داشت. والدین نقش اساسی ای در هیزم انداختن به آتش دعوای خواهر و برادرها دارند. آن‌ها نباید موفقیت یکی از فرزندان در کاری را به رخ بقیه بکشند. رفتار عادلانه موجب ایجاد یک رابطه‌ی سالم شده،  دشمنی‌ها را کم کرده و باعث احترام بچه‌ها به یکدیگر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  بازی های مهکام-بازی بشین و پاشو برای کودکان

مسئولیت‌های شخصی

اگر عصبانیت خواهر یا برادر شما به دلیل چیزی است که شما انجام داده‌اید و میدانید که اشتباه است، باید مسئولیت آن را به عهده گرفته و معذرت‌خواهی کنید. اگرچه ممکن است قبول اشتباهتان دشوار باشد، اما خواهر یا برادرتان شما را درک می‌کند.

اگر عذرخواهی نکنید ممکن است تصور کند که شما اهمیتی نداده‌اید و آسیب ناشی از آن ممکن است باعث خشم خواهر یا برادرتان شود. بعد از گذشت سال‌ها ممکن است به یاد نداشته باشید که در کجا مقصر بودید، اما خشم ناشی از آن اگر عذرخواهی یا هیچ تلاشی برای آن نکرده باشید باقی خواهد ماند.

فراموش کنید

ممکن است نگه‌داشتن یک کینه کار آسانی باشد، اما در یک زمان طولانی شرایط را بدتر خواهد کرد.  با توجه به روابط، علاقه و اعتمادی که بخشی از روابط میان خواهر یا برادر است، گذشتن از کار اشتباهی که او انجام داده است ممکن است دشوار باشد.

در هر صورت، نگه‌داشتن کینه اوضاع را بدتر خواهد کرد، بعلاوه موجب خشم و ناراحتی می‌شود که می‌تواند مانع بهبود روابط آنان باشد. بجای نگه‌داشتن کینه، همه چیز را فراموش کنید. این اولین قدم در بهبود روابط میان خواهر و برادرهاست.

در مورد آن با هم صحبت کنید

گفتگو یک کلید برای بهبود روابط میان خواهر و برادرهاست. نزدیک شدن به خواهر یا برادری که از او ناراحت هستید و یا او از شما رنجیده است، ممکن است دشوار باشد. احساس ناراحتی و غرور را کنار گذاشته و به خواهر یا برادر خود نزدیک شوید.

اگر موضوعی که باعث ناراحتی شده است حساس بوده و نمی‌توان مقابل دیگر اعضای خانواده مطرح شود، به او پیشنهاد دهید که به تنهایی باهم صحبت کنید. اگرچه گاهی بهتر است در مقابل دیگر اعضا صحبت شود تا بتوانند شما را راهنمایی و نصیحت کنند.

پیشنهاد مطالعه:  دلیل خشن بودن پسرم چیست؟

صرف‌نظر از روشی که شما برای صحبت انتخاب می‌کنید، باید موضوع را با احترام با خواهر یا برادر خود مطرح کنید. صحبت درباره آن باعث می‌شود از عصبانیت شما کم شده و رابطه‌ی خود را بهبود ببخشید.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق- چیزهایی که به بچه ها باید یاد داد !

منبع:ویکی چهل پنجاه

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×