"> آداب و مهارت‏هایی برای روابط جنسی سالم در اسلام - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آداب و مهارت‏هایی برای روابط جنسی سالم در اسلام

آداب و مهارت‏هایی برای روابط جنسی سالم در اسلام-www.mehcom.com

آداب و مهارت‏هایی برای روابط جنسی سالم در اسلام-www.mehcom.com

آداب و مهارت‏هایی برای روابط جنسی سالم

 توجه به آداب در هر كاری می‌تواند احساس رضایت‌مندی فرد از كار را افزایش دهد. برای رابطه جنسی سالم نیز آدابی معنوی و مادی، گفتاری و رفتاری وجود دارد كه نقش مؤثری در رضایت‌مندی از رابطه دارد كه به بخشی از آداب و مهارت‏هایی برای روابط جنسی سالم در اسلام اشاره می‌كنیم:

1. ارتباط با خدا

 یكی از عوامل مؤثر در ایجاد الفت، محبّت و سازگاری میان همسران، ارتباط با خدا و درخواست تفاهم و سازگاری از اوست. گاهی در مواردی كه چندان به ظاهر زمینه‏های تفاهم و مودّت نمود نداشته است، برپایی نماز و گفت‌وگو با خدا در ایجاد هماهنگی و رضایتمندی میان همسران نقش فراوانی داشته است. ابی‌بصیر كه از اصحاب مورد وثوق امام صادق(ع) است، می‏گوید:

مردی خدمت امام صادق(ع) رسید و من شنیدم كه به حضرت می‏گفت: فدایت گردم، من در حالی كه پا به سن گذاشته‏ام، با دختر كم سنّ و سالی ازدواج كرده‏ام و هنوز با او آمیزش نكرده‏ام. از آن می‏ترسم كه وقتی با او به بستر روم، به دلیل زیادی سنّ من از من كراهت و تنفّر پیدا كند. چه كنم چنین چیزی اتفاق نیفتد؟ حضرت به او فرمودند: قبل از آمیزش او را بگو كه وضو بگیرد. سپس خود نیز قبل از آمیزش با او وضو بگیر؛ دو ركعت نماز بخوان؛ خدا را ستایش كن؛ بر محمّد و آل او درود فرست و سپس همراهان او را بگو كه پس از دعای تو آمین بگویند. پس بگو: «خدایا! الفت، مودّت و رضایت او را روزی من ساز و مرا با او رضایتمندساز؛ سپس با بهترین ارتباط و هماهنگی رابطه ما را برقرارساز. به درستی كه تو امر حلال را دوست ‌داری و از حرام بیزاری. آن گاه حضرت به او فرمود: به درستی كه الفت از ناحیه خدا و بیزاری، تنفّر و بغض زن و شوهر از یكدیگر از ناحیه شیطان است؛ چرا كه شیطان می‏خواهد مردم را از آنچه خدا حلال كرده است، بیزار كند».16

2. استعاذه و بسم‌الله گفتن قبل از آمیزش

 همان‌گونه كه امام صادق(ع) فرمودند: «تنفر، بیزاری و ناسازگاری در ارتباط‏های مشروع نتیجه فعاليّت شیطان است، و الفت، مودّت و سازگاری در این نوع ارتباط از ناحیه خداست. پس باید از شرّ شیطان گریخت و با نام خدا ارتباط را شروع كرد تا از مواهب او برخوردار شد». همچنین امام صادق(ع) فرمود: «مردی كه قصد آمیزش دارد و می‏ترسد شیطان با او در امر آمیزش مشاركت كند، بسم‌‌الله بگوید و از شرّ شیطان به خدا پناه ببرد».17

پیشنهاد مطالعه:  تکنیک 5 ثانیه - راهکارهای غلبه بر اهمال کاری قسمت سوم

در هر ارتباطی یاد خداوند لازم است و نباید «بسم الله الرحمن الرحیم» را فراموش كرد. این نوع فكر در صورتی كه با باور قلبی همراه باشد، از شهوت حیوانی انسان می‏كاهد و قدری رقّت قلب و لذّت معنوی را برای انسان به همراه دارد كه تركیب آن با لذّات جنسی بسیار خوشایند است. همچنین این شكل از یاد خداوند به همسران كمك می‏كند تا هیچ حقّی از یكدیگر را پایمال نكنند و وظیفه خود بدانند كه برای دیگری نیز لذّت مناسب را فراهم كنند.18 «استعاذه و بسمله» به انسان كمك می‏كند تا به زمینه‏های غیرجنسی نیز برای ایجاد و ارتقای سازگاری بیندیشد.

3. آماده‌سازی روحی

 برای بهره‏مندی بیشتر در روابط جنسی، لازم است همسران آمادگی آمیزش را داشته باشند. چنان‌چه آمادگی نداشته باشند، چه‌بسا هر یك با امر مكروه و ناپسندی مواجه شوند. وجود پربركت پیامبر اعظم(ص) برنامه خود را به‌گونه‏ای تدارك دیده بودند كه هر یك از همسران او می‏دانست چه شبی افتخار همراهی و همبستری حضرتش را دارد. آگاهی همسر از حضور همسر خویش، زمینه اجابت بهتر در برابر درخواست او را فراهم می‏سازد. این مسئله به‌قدری مورد توجه امامان معصوم(ع) بوده است كه امام صادق(ع) می‏فرماید: «برای مرد مناسب نیست وقتی شبانه از سفر خود برمی‏گردد، بر اهل خود وارد شود؛ مگر اینكه صبر كند تا صبح شود».19 یكی از پیامدهای بی‌اطلاعی زن از بازگشت شوهر خویش این است كه آمادگی لازم را برای اجابت درخواست همسر ندارد.

4. نظافت و زینت

 رعایت بهداشت جنسی، زدودن موهای زاید، كوتاه كردن موی سر، اصلاح صورت، انتخاب مواد بهداشتی و آرایشی و سایر موارد باید مورد توجه قرار گیرد. زدودن موهای دستگاه تناسلی، به‌ویژه در مردان، میل جنسی را افزایش می‏دهد. هیچ‌یك از همسران نباید این‌گونه به همسرش بنگرد كه او منتظر است تا پس از آمیزش جنسی هم غسل كند و هم به نظافت خود برسد؛ بلكه باید چنین بداند كه استحمام پس از آمیزش جنسی فقط برای امتثال امر الاهی در انجام غسل واجب است. آمادگی‏ برای رابطه جنسی را باید قبل از آمیزش ایجاد كرد. زنان باید به این رسیدگی به‌طور ویژه توجه كنند؛ زیرا اساساً مردان از طریق حس بینایی و بویایی تحریك می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:  برقراری ارتباط خوب و مؤثر با كودك-فرزندپروری موفق

5. آماده‌سازی جنسی

 زمینه‌سازی برای ارضای هر چه بهتر خواسته‏ های جنسی برای همسران امری است كه مورد ترغیب است و عجله كردن در آن و پی‌گیری خودخواهانه هر یك از همسران در ارضای آن، مورد نكوهش معصومان(ع) قرار گرفته است. پیامبر اعظم(ص) می‏فرمایند: «هرگاه یكی از شما اراده كرد كه با همسرش آمیزش كند، خودخواهانه عجله نكند».20

باید زن و شوهر به گونه‌ای زمینه‌سازی كنند تا آمیزش در وقت خودش انجام شود و قبل از موعد انجام نگیرد؛ این فرآیند با مقدماتی امكان‌پذیر است. ملاعبه با همسر و آماده‌سازی او، در دین اسلام امری لازم و مقدّس به شمار آمده است. امام صادق(ع) می‏فرماید: «ملائكه جز در مواردی از جمله ملاعبه مرد و آماده‌سازی ارتباط جنسی با همسرش حاضر نمی‏شوند».21 این تقدس موجب می‏شود مردان خود را ملزم بدانند در كنار التذاذ از این عمل، هم پاداش اُخروی كسب كنند و هم ادب معاشرت را رعایت كنند تا جفاكار نباشند. پیامبر گرامی اسلام(ص) می‏فرماید:

سه چیز از جفاست؛ یكی اینكه كسی با دیگری همراه شود و اسم و رسم او را نپرسد؛ دیگر اینكه به طعامی دعوت شود پاسخ مثبت نگوید یا اگر بگوید از غذا تناول نكند؛ سوم اینكه قبل از آماده‌سازی از طریق سخنان پرجاذبه، با همسرش آمیزش كند. 22

ادامه این تحقیق را در قسمت های زیر مطالعه بفرمایید :

 1- آداب روابط جنسی سالم در اسلام

2- اهمیت رابطه جنسی سالم میان زن و شوهر در اسلام

3 – كاركردهای رابطه جنسی سالم در اسلام

4 – آداب و مهارت‏هایی برای روابط جنسی سالم در اسلام

5 – آسیب‏ شناسی مسایل جنسی در اسلام  

منابع:

 16. محمدبن یعقوب كلینى، كافى، ج 3، ص 481.

17. محمدبن حسن حرّ عاملى، وسائل الشیعه، ج 20، ص 246.

18. على اسلامى‌نسب، درمان‏هاى جنسى، ص 81.

19. محمدبن حسن حرّ عاملى، همان، ج 2، ص 15.

20. همان، ج 30، ص 118.

21. محمدبن یعقوب كلینی، كافی، ج 5، ص 49-50.

22. همان. ص 119.

————————————————————————————–

برگرفته از سایت :eslampajoheshha.nashriyat.ir

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده سبز – همسرداری از دیدگاه اسلام

*****************************************

آموزش رفتارهای جنسی و آموزش رابطه زناشویی همسران و زوجین جوان

چگونه رابطه زناشویی داشته باشیم ؟

چگونه روابط زناشویی موفق داشته باشیم ؟

چگونه روابط زناشویی را بهبود بخشیم ؟

چگونه از روابط زناشویی لذت ببریم ؟

چگونه مسائل جنسی خود را حل کنیم ؟

خرید اینترنتی دی وی دی DVD آموزش رفتارهای جنسی

خرید دی وی دی آموزش رابطه زناشویی همسران

با خرید یک دی وی دی همسرتان را عاشق خودتان کنید !

با خرید یک دی وی دی همسرتان را مجذوب خودتان کنید !

با خرید دی وی دی آشنای محبوب و آشنای محبوب 2 مسائل جنسی و مشکلات جنسی خود را حل کنید !

*****************************************

پیشنهاد مطالعه:  ترک عادت پستانک در کودک

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com
خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »
******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

بانوان, زنان, پس از ازدواج, پیش از ازدواج

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن
 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »
******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

 فروشگاه

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام
تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »
******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خانواده و اقتصاد, زنان فروشگاه

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com
خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »



about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×