"> آداب برداشتن کام نوزاد با خرما،تربت امام حسین(ع)،آب فرات - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آداب برداشتن کام نوزاد با خرما،تربت امام حسین(ع)،آب فرات

آداب برداشتن کام نوزاد

زنان و مادران باردار و خانواده های ایشان باید توجه داشته باشند که یکی از مواردی که در اسلام سفارش شده است برداشتن کام نوزاد می باشد . که لازم است به عنوان یک مسلمان با توجه به سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) آداب برداشتن کام نوزاد را یاد بگیریم و انجام دهیم.

اولین چیزی که زن پس از زایمان باید بخورد

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود:
«اولین چیزی که زن پس از زایمان باید بخورد, رطب است؛ همان طور که حق تعالی پس از متولد شدن حضرت عیسی (علیه‌السلام) به حضرت مریم (سلام‌الله‌علیها) دستور داد که رطب بخورد. از حضرت پرسیدند: اگر رطب نباشد چه باید کرد؟ حضرت فرمود که 9 دانه از خرماهای مدینه بخورد و اگر خرمای مدینه هم نبود, از هر خرمایی که موجود باشد 9 دانه بخورد و حق تعالی می‌فرماید: به عزت و جلال خودم سوگند که هر زنی که پس از زایمان رطب بخورد, فرزندش را بردبار می‌گردانم.»
روایت شده است که: «هر زنی که پس از زایمان خرمای برنی بخورد, فرزندش زیرک و بردبار می‌شود.» هم چنین در روایات آمده است که: «هرگاه به حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) بشارت تولد فرزندی را می‌دادند, نمی‌پرسید که پسر است یا دختر؛ بلکه ابتدا می‌پرسید که آیا خلقتش درست است؟ و اگر می‌گفتند که خلقت او کامل است,‌ می‌فرمود: «الحمدلله الذی لم یخلق منی شِیَعاً مٌشَوَّهاً؛ سپاس خداوندی را که از من فرزند قبیح و معیوبی نیافرید.»
امام صادق (علیه‌السلام) می فرماید:
«هنگامی که کودکی متولد می‌شود به قدر یک عدس جاوشیر در آب حل کنید و دو قطره در بینی راست کودک و یک قطره در بینی چپ کودک بریزید و در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه بگویید و بعد نافش را ببرید. اگر این کار را انجام دهید,‌کودک شما نمی‌ترسد و ام الصبیان به او آسیب نمی‌رساند.
و در حدیث دیگری آمده است که «قابله یا شخص دیگری باید در گوش راست نوزاد اقامه بگوید تا جنیان به وی آسیب نرسانند و نیز دیوانه نشود

پیشنهاد مطالعه:  غربالگری در دوران بارداری-دانستنی های دوران بارداری

امام باقر (ع) درباره برداشتن کام نوزاد می فرماید:

امام باقر (علیه‌السلام) می‌فرماید: « کام نوزاد را با آب فرات بردارید و در گوش او اقامه بگویید. »
در روایت دیگری آمده است که «کام نوزاد را با آب فرات و تربت امام حسین (علیه‌السلام) بردارید و اگر آب فرات نباشد با آب باران کام نوزاد را بردارید.»

امام علی (ع) درباره برداشتن کام نوزاد می فرماید:

از حضرت علی (علیه‌السلام) روایت شده است که می‌فرماید:
« کام فرزندان خود را با خرما بردارید؛ حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) با امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام) چنین رفتار می‌کرد. »
در حدیث ولایت حسنین نیز آمده است که «مکروه است که کودک را در ابتدای ولادت در جامه زرد قرار دهید و سنت است که کودک را در جامه سفید بپیچند.»

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق ایرانی

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  احکام شرعی در زنان باردار
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×