"> چگونه کودکانمان آرامش داشتن را بیاموزیم ؟ مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چگونه کودکانمان آرامش داشتن را بیاموزیم ؟

روش های آموزش آرامش داشتن به کودکان توسط والدین

یکی از مواردی که در فرزندپروری و تربیت کودک و فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد ، ریلکسیشن و یا همان آرامش داشتن می باشد.

ما والدین به عنوان مهمترین رکن آموزشی و تربیتی کودک باید با روشهای ساده زیر آرامش داشتن و دوری از استرس و فشار را به کودکان بیاموزیم.

تا آنها بتوانند در زندگی ، در خانواده و در جامعه زمانی که دچار استرس و اضطراب می شوند به نحو احسن از آن استفاده کنند و به خود آرامی دست بزنند.

چگونه کودکانمان آرامش داشتن را بیاموزیم ؟

تنفس عمیق
یعنی دم عمیق با یک شماره و نگهداری هوا در ریه ها تا چهار شماره و بعد بازدم آهسته با دو شماره

تجسم و تصور
یک تصویر آرامش بخش مثلاً خود را شناور داخل یک قایق که به آرامی همراه امواج تکان می خورد تجسم کنید یا تصور یک ساعت شنی که عصبانیت مثل دانه های شن به آرامی از بدنش خارج می شود.

روش آدم آهنی و عروسک پارچه ای
از او می خواهیم مثل یک آدم آهنی برای پانزده ثانیه عضلات خود را سفت کند و بعد از پانزده ثانیه عضلات خود را مثل یک عروسک پارچه ای شل کند.

حرف زدن های مثبت با خود
ولش کن، بی خیال، خونسرد باش، نمی گذارم مرا عصبانی کند و …

بیان احساسات با استفاده از هنر
یکی از دلایل عصبانیت و ناراحتی فرزندان این است که نمی توانند احساسات خود را به درستی بیان کنند. با کمک عکس و فیلم و نقاشی یا صورتک های کارتونی انواع احساسات مثل ( خشم، ترس، شادی و غم و….) را به آنها آموزش دهیم.
* چون بسیاری از ناسازگاری های کودکان به دلیل عدم آشنایی والدین با مهارت های زندگی است توصیه می شود مهارت های ارتباطی مثل گوش دادن، ابراز وجود، حل مسأله و تصمیم گیری و دیگر مهارت های زندگی را خود بیاموزیم و به فرزندانمان نیز آموزش دهیم.

پیشنهاد مطالعه:  شباهت‌ها و تفاوت‌های کودکان فرزندخوانده با سایر كودكان

مشاوره آنلاین مهکام

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

*********************************************

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×