"> چگونه با نوجوانان ناسازگار رفتار کنیم ؟ فرزندپروری موفق - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چگونه با نوجوانان ناسازگار رفتار کنیم ؟ فرزندپروری موفق

چگونه با نوجوانان ناسازگار رفتار کنیم ؟

چگونه با نوجوانان ناسازگار رفتار کنیم ؟ فرزندپروری موفق-www.mehcom.com

چگونه با نوجوانان ناسازگار رفتار کنیم ؟ فرزندپروری موفق-www.mehcom.com

در زیر شانزده راهکار درباره اینکه چگونه با نوجوانان ناسازگار رفتار کنیم ؟ آورده شده است . هرچند که این نکات تمام مباحث در زمینه رفتار با کودکان و نوجوانان بدرفتار یا ناسازگار نیست . اما برای بسیاری از والدین که فرزند نوجوان دارد می تواند تا حدی از مشکلات آنها در رفتار با نوجوانان ناسازگار بکاهد.

۱. کودکان و نوجوانان ناسازگار اغلب مشکلاتی را برای خود و اطرافیان ایجاد می‌کنند. در حقیقت آنان نمی‌دانند که چگونه به اهداف خود دست یابند. افکار اشتباه کودکان و نوجوانان باعث بدرفتاری آنان می‌شود. اگر به‌جای بدرفتاری متقابل با فرزندان به افکار نادرست‌اش توجه کنیم او اصلاح می‌شود.

۲. با تشویق کودک یا نوجوان او احساس وابستگی می‌کند و انگیزهٔ بدرفتاری او از بین می‌رود. به‌جای اهمیت دادن به اشتباهات کودک رفتارهای مثبت او را تشویق کنید.

۳. بهترین راه تشویق کودک یا نوجوان آن است که وقتی را برای او اختصاص دهیم. بسیاری از معلمان و مشاوران مدارس که مدت کوتاهی با کودک ناسازگار همراهی کرده‌اند شاهد تغییرات عمده در رفتار او بوده‌اند.

۴. پس از بازگشت فرزندان از مدرسه یا در اوقات فراغت در مورد رویدادهای روزانه سئوال کنید تا در شادترین و غم‌انگیزترین لحظات او شریک باشید. شما از آنچه که از فرزندتان می‌آموزید متعجب خواهید شد.

۵. در جلسه بحث و گفتگو در کلاس با جمع خانواده با احترام و همکاری مشکلاتی را حل کنید. در این جلسات، جو توأم با محبت و احترام ایجاد می‌شود و کودک و نوجوان مهارت‌های اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و همکاری را فرا می‌گیرد.

۶. کارهای مهم و باارزش را به فرزندان محول کنید. متأسفانه بسیاری از والدین و معلمان کارهائی را که کودکان و نوجوانان می‌توانند انجام دهند خودشان برعهده می‌گیرند. اگر کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند احساس وابستگی می‌کنند.

۷. با کمک همهٔ اعضای خانواده تصمیم‌گیری و کارهای مهم را بین همه تقسیم کنید. هر یک از وظایف مختلف هفته را بر روی کاغذ جداگانه‌ای یادداشت کنید و داخل جعبه‌ای بیندازید تا هر کس کاغذی را بردارد. در این صورت همیشه یک نفر کار ثابت و مشخص انجام نمی‌دهد. با تشویق کودکان و نوجوانان به شرکت در تصمیم‌گیری‌های کلاس، انگیزه و علاقه آنان افزایش می‌یابد.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین روش رفتار والدین با نوجوان

۸. به فرزندان مسائل مختلف را کامل آموزش دهید. اگر به فرزندتان می‌گوئید آشپزخانه را تمیز کند، وظایف او را کامل شرح دهید. شاید او فکر کند فقط باید ظرف‌ها را در جاظرفی بگذارد. والدین و دبیران می‌توانند، بپرسند ، می‌دانی ازت چه انتظاری دارم؟

۹. در مواردی تنبیه برای تغییر رفتار نادرست کودک و نوجوان مؤثر است. اگر رفتارهای منفی نظیر لجبازی و خشونت در درازمدت در کودک و نوجوان مشاهده می‌شود باید تشخیص داد که تنبیه در اصلاح رفتار او مؤثر است یا تشویق.

۱۰. سرمشق فرزندان باشید و به آنان احترام بگذارید. مهربانی نشانهٔ احترام به کودک و قاطعیت نشانهٔ احترام به خود می‌باشد. اما این امر در هنگام دعوا و اختلاف چندان آسان نیست. از این رو به توصیه‌های بعدی توجه کنید.

۱۱. وقتی که عصبانی می‌شوید و با  فرزندان دعوا می‌کنید، مشکلی حل نمی‌شود. به فرزندان آموزش دهید مدتی را برای آرامش اختصاص دهند و در هنگام دعوا شما و فرزندتان همدیگر را ترک کنید و به اتاق جداگانه‌ای بروید. کاری انجام دهید تا آرام شوید، سپس با گفتگو مشکلتان را حل کنید.

۱۲. اگر فرزندان ناراحت و عصبی هستند، فرصتی فراهم کنید که افکار منفی را کنار بگذارند تا احساس خوبی نسبت به‌خود داشته باشند. به آنان بیاموزید زمانی را برای اصلاح رفتار نادرست خود یا کاهش عصبانیت اختصاص دهند.

۱۳. در جلسات خانوادگی یا  کلاس درس از سه عامل ارتباط، احترام و منطق استفاده کنید.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

۱۴. به فرزندان آموزش دهید که اشتباهات فرصت خوبی را برای یادگیری فراهم می‌کنند ومی‌توان از آن‌ها درس عبرت گرفت. بهترین راه آموزش این امر آن است که خودتان سرمشق آنان باشید. وقتی که اشتباه می‌کنید:

  •  اشتباه‌تان را تشخیص دهید ولی احساس خوبی نسبت به‌خود داشته باشید.
  • به خود بگوئید این بار اشتباه شد، ولی من که نمی‌خواستم این طور شود.
  • به‌جای سرزنش خود به فکر حل مشکل باشید.
پیشنهاد مطالعه:  3 محور اصلی فرزندپروری اسلامی

۱۵. محبت و احترام خود را به فرزندان نشان دهید. به فرزندتان بگوئید تو برای من مهم هستی. من نگران این مسئله هستم. می‌توانی کمکم کنی راه حلی برای آن پیدا کنم؟

۱۶. شوخ‌طبع باشید. در خانه و مدرسه با تعریف مسائل جالب و خنده‌دار شادی را برای کودکان و نوجوانان به ارمغان آورید.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده ایرانی-فرزندپروری موفق-چگونه با نوجوانان رفتار کنیم

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی - خانواده خوشبخت-www.mehcom.com

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی تربیت کودک ،تربیت فرزند ،چگونه بچه هایمان را تربیت کنیم،تربیت فرزند پسر، تربیت فرزند دختر ،تربیت فرزند در اسلام ،تربیت بچه ها، تربیت بچه ،چگونه فرزند تربیت کنیم ،چگونه فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه فرزند خود را خوب تربیت کنیم ،چگونه یک فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه بچه خوب تربیت کنیم … ادامه مطلب »

*********************************************

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان

چگونه والدین بهتری باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان-www.mehcom.com

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ راه های برقراری ارتباط با کودکان نوجوانان و جوانان (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین بهتری باشیم (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر بهتری باشیم ؟ چگونه با نوجوانان رفتار کنیم ؟ چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟ روش های ارتباط … ادامه مطلب »

*********************************************

مجموعه پزشک کودک – پزشک فرزند خود باشید

مجموعه پزشک کودک - اورجینال-www.mehcom.com

مجموعه پزشک کودک- آیا شما هم دنبال پزشک کودکان خوب می گردید ؟ آیا شما دوست دارید که یک پزشک کودک همیشه به شما جواب بگوید ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر خدای ناکرده در انتهای شب روزهای خاص تعطیل بچه ای علائمی از بیماری بروز داد باید چه کاری انجام دهید ؟ ما به … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  چگونه درباره رفتارهای غلط نوجوانم با او صحبت کنم ؟

*********************************************

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید اینترنتی آموزش بافتنی – زیبا بپوشید

خرید اینترنتی آموزش بافتنی

خرید اینترنتی آموزش بافتنی مزیت خرید اینترنتی آموزش بافتنی این است که با توجه به قیمت بالای پوشاک بافتنی با کمی هزینه برای خرید آموزش بافتنی براحتی می توانید با کمترین هزینه زیباترین ، قشنگ ترین لباس های بافتنی را برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید ببافید . در ضمن حتی می توانید با بافتن و فروختن تولیدات خودتان … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×