"> چرا فرزندم اسباب بازی هایش را به بچه های دیگر نمی دهد ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چرا فرزندم اسباب بازی هایش را به بچه های دیگر نمی دهد ؟

چرا فرزندم اسباب بازی هایش را به بچه های دیگر نمی دهد ؟

چرا فرزندم اسباب بازی هایش را به بچه های دیگر نمی دهد ؟-www.mehcom.com

چرا فرزندم اسباب بازی هایش را به بچه های دیگر نمی دهد ؟-www.mehcom.com

سوال :

فرزند 2 ساله ام اسباب بازی هایش را به همسالان خود نمی دهد. علت چیست و آیا می شود این روحیه را از بین برد؟

جواب :
این رفتار، طبیعی است و بیشتر در همین سن دیده می شود. کودک در این سن، حس تملک دارد و با تمام توان از اسباب بازی ها یا اشیایی که متعلق به او است، دفاع می کند و مایل نیست دیگران (به ویژه همسالان) به آن ها دست بزنند.

لازم نیست این روحیه را از بین ببرید. شما می توانید برای تعدیل آن بکوشید. یکی از راه هایی که می تواند مقداری از حس تملک او را کاهش دهد، این است که ساعتی پیش از آمدن مهمانان به منزل شما، با اسباب بازی هایش بازی کند؛

البته به میهمان هم توصیه می کنیم هنگام حضور در مهمانی، اسباب بازی مورد علاقه فرزندش را همراه ببرد تا در صورت نیاز، در اختیار او قرار دهد. این عمل، مقداری از جنجال ناشی از حس تملک فرزند میزبان را می کاهد.

راهکار دیگر این است که پیش از دیدار همسال، برنامه ریزی کنید به این معنا که از فرزندتان بخواهید اسباب بازی های مورد علاقه خود را جمع کند و فقط چیزهایی را در دسترس بگذارد که مایل است به دوستش بدهد.

نکته مهم :

فرزندتان را وادار نکنید اسباب بازی هایش را به دوستش بدهد؛ زیرا این اصرار، او را حریص تر می کند و بر حس تملک او می افزاید؛ اما می توانید به او هشدار دهید که اگر برخی از اسباب بازی هایش را به دوستش ندهد، ناراحت می شود و او را ترک می کند و ممکن است دیگر به خانه آن ها نیاید.

پیشنهاد مطالعه:  آموزش راستگویی به کودکان در سه گام-فرزندپروری

توجه داشته باشید که این حس با این شدت ادامه نمی یابد. او با افزایش سن، به کودکان دیگر علاقه مند می شود و از بازی با آن ها لذت می برد؛ در نتیجه حس بخشش و تعاون در او افزایش خواهد یافت.

برگرفته از کتاب نسیم مهر نوشته حسین دهنوی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق – فرزندپروری

کلمات کلیدی : کودک ,  اسباب بازی ,  حس تملک فرزند ,  آموزش خانواده ,  خانواده موفق ,  فرزندپروری ,  ندادن اسباب بازی ,  چرا فرزندم اسباب بازی هایش را به بچه های دیگر نمی دهد

 

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×