"> پیش از ازدواج علتهای ازدواج اشتباه را تصحیح کنید - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

پیش از ازدواج علتهای ازدواج اشتباه را تصحیح کنید

ازدواج های نادرست

پیش از ازدواج تمام عروس و دامادها با فکر خوشبخت شدن و تشکیل یک زندگی زناشویی موفق مقدمات قبل از ازدواج را فراهم می کنند . و با خوشحالی یکی یکی مشکلات سر راهشان را کنار می زنند. تا شب عروسی ایشان بهترین و خاطره انگیزترین شب زندگیشان باشد. شبی که دو انسان تشکیل خانواده می دهند. و با هم عهد می بندند که تا پایان عمر در کنار هم باشند. مهکام خوشبختی تمام خانواده های جوان را از خدا می خواهد. اما متاسفانه برخی مواقع هنوز بدهیهای شب عروسی پرداخت نشده که متاسفانه متاسفانه شاهد هستیم این دو جوان عاشق تصمیم به جدایی و طلاق گرفته اند. چرا ؟ …

شاید دلایل نادرست و نابجای عروس و داماد برای ازدواج مسببب اصلی باشد. بسیار اتفاق می افتد که جوانان چه دختر و چه پسر پیش از ازدواج، بدلیل عدم آموزش و درک صحیح از زندگی مشترک قبل از ازدواج تن به چنین ازدواج های ناموفقی می دهند. در زیر برخی از علل نادرست ازدواج را با هم بررسی می کنیم:

رفع نیاز جنسی:

بسیاری از جوانان دختر و پسر ازدواج می کنند تا فقط به نیاز جنسی خود پاسخی داده باشند . اگر جوانها قبل از ازدواج از سایر متاهلین درباره خانه و خانواده و زندگی زناشویی و همسرداری تحقیق کنند. مطمئنا متوجه می شوند. که همبستری با همسر تنها مشغله زن و شوهر نمی باشد.

جست وجو برای استقلال:

بسیاری از جوانان ازدواج می کنند تا مستقل شوند.  در صورتی که استقلال را می توان بتنهایی نیز بدست آورد.

پیشنهاد مطالعه:  دوره آشنایی برای ازدواج

فرار از تنهایی:

این تفکر غلط بیشتر در دختران مشاهده می شود که فکر می کنند با تنهایی به آرامش نمی رسند در صورتی که فرد زمانی که تنهاست به احساس آرامش دست پیدا نکند مسلما در زندگی مشترک هم نمی تواند آرامش را به نحو احسن پیدا کند.

مخالفت با خانواده و یا والدین :

عده ای از جوانان دختر و پسر چون با خانواده خود در تعارض و تضاد هستند به سمت ازدواج روی می آورند. کسی که با خانواده پدری خود مشکل دارد . چگونه می تواند با همسر خود سالها بدون مشکل زندگی کند

فشار خانواده و اجتماع برای ازدواج:

گاهی خانواده ها  روی جوانان خود چه به صورت محسوس و چه نامحسوس فشار می آورند که ازدواج کنند . بیشتر دختران در معرض این استرس هستند. و ازدواج بدون آمادگی نیز تکلیفش …

برای فراموشی رابطه شکست خورده قبلی:

هر فردی پس از شکست یک رابطه عاطفی، حداقل تا شش ماه نباید به هیچ رابطه عشقی و زناشویی دیگری فکر کند . اما برخی برای رهایی از شکست عاطفی قبلی خیلی سریع اقدام به ایجاد رابطه جدید می کنند تا از شکست قبلی نجات پیدا کنند.

امنیت و پیشرفت اقتصادی:

این فکر اشتباه در برخی از دختران شکل گرفته که ازدواج کنند تا به امنیت اقتصادی برسند. خوب در این دوره و زمونه واقعا می توان از یک آقا پسر که تازه با کلی مشکل توانسته کاری برای خود دست و پا کند . آنهم با حقوقی که برای خودش هم مکفی نیست! انتظار داشت که یک شبه تمام آمال و آروزی یک شازده دختر را برآورده کند.

پیشنهاد مطالعه:  خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج چیست ؟


about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×