"> پسر ۸ساله ای دارم که برای جدا خوابیدن اذیت میکنه - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

پسر ۸ساله ای دارم که برای جدا خوابیدن اذیت میکنه

پسر ۸ساله ای دارم که برای جدا خوابیدن اذیت میکنه

باسلام . پسر ۸ساله ای دارم که برای جدا خوابیدن اذیت میکنه ومیگه میترسم در ضمن بچه دومم دوقلو، یه ساله اند .باید چطور رفتار کنم ؟

پسر ۸ساله ای دارم که برای جدا خوابیدن اذیت میکنه

پسر ۸ساله ای دارم که برای جدا خوابیدن اذیت میکنه

پاسخ مشاوره آنلاین مهکام :

والد عزیز توجه داشته باشید جداخوابیدن کودک پروسه ای زمانبر است و همیشه به راحتی رخ نمی دهد پس حتما برای رسیدن به نتیجه دلخواه صبور باشید و مصمم.

اگر فرزند شما ترسیدن را دلیلی برای جدا نخوابیدن عنوان میکند:

✅ ابتدا سعی کنید با او از ترس هایش صحبت کنید و به او اطمینان دهید که امنیت دارد و اگر واقعا مشکل خاصی وجود دارد حتما برای رفع آن اقدام کنید.

اما زمانی که مطمئن شدید مشکل جدی وجود ندارد و صرفا بهانه جویی است آنگاه:

✅ تاکید می کنم قبل از هر چیز قاطع باشید و به هیچ وجه دلرحم نشوید زیرا خوابیدن فرزندتان در اتاق شما می تواند مشکلات جدی برای او به وجود بیاورد.

✅ شبهای اول کنار او بمانید تا به خواب برود سپس اتاق را ترک کنید.

✅ دکوراسیون اتاق فرزندتان را طبق سلیقه خودش تغییر دهید و کاری کنید اتاقش برایش جالب باشد و به آن احساس دلبستگی پیدا کند.

✅ به او اجازه بدهید اسباب بازی یا وسایلی را که دوست دارد و به او احساس امنیت می بخشد با خود به رختخواب ببرد.

✅ به فرزندتان برای تنها خوابیدن جایزه بدهید. به همراه فرزندتان جدولی تهیه کنید و به ازای روزها و ساعاتی که تنها خوابیده است برایش پاداش در نظر بگیرید. به تدریج روزهای جدا خوابیدن را بیشتر و پاداش را کاهش دهید.

پیشنهاد مطالعه:  چگونگی ارتباط با خانواده شوهر - همسرداری موفق

? و اما در مورد دوقلوها باید قبل از تولدشان زمینه را برای فرزند اولتان اول آماده می کردید و به او آمادگی پذیرش خواهر و برادرهایش را می دادید.

شما عنوان نکردید از چه زمانی تصمیم گرفته اید فرزندتان جدا بخوابد، اگر بعد از تولد دوقلوهایتان سعی در جدا کردن اتاق فرزندتان داشته اید.

این امکان وجود دارد که ترس از تنها خوابیدن، بهانه ای باشد برای جلب توجه والدین تا از توجه به دوقلوها کاسته شود .

به عبارتی فرزندتان سعی در جلب توجه شما دارد. بهترین راه حل این هست که با فرزندتان صحبت کنید و شرایط را برایش توضیح دهید؛

مثلا «پسرم، خواهر یا برادرت تازه به دنیا اومدن، کوچولو هستن، نمی تونن از خودشون مثل من و تو مراقبت کنن، نیاز دارن یکی حواسش بهشون باشه، درست مثل زمانی که تو به دنیا اومدی، ما باید ازشون مراقبت کنیم.

اما این به این معنا نیست که ما تو رو دوست نداریم ما دوستت داریم و روی کمک تو حساب میکنیم و… » و در عمل نشان دهید که به او هم به همان اندازه اهمیت می دهید.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر ما در مشاوره آنلاین مهکام در خدمت شما هستیم.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×