"> واکسن آنفلوآنزا می تواند از خطر سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

واکسن آنفلوآنزا می تواند از خطر سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند

خانواده های ایرانی-واکسن آنفلوآنزا می تواند از خطر سکته قلبی و مغزی

واکسن آنفلوآنزا می تواند سکته های  قلبی و مغزی را تا 50 درصد کاهش دهد

خانواده های ایرانی توجه داشته باشند که گرچه پیش از این مشخص شده بود که تلقیح سالانه واکسن آنفلوانزا می ‌تواند به شما  و خانواده تان کمک کند تا  در برابر تاثیرات آزار دهنده ویروس آنفلوآنزا محافظت شوید. اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که از مزایای تزریق واکسن آنفلوآنزا علاوه بر جلوگیری از بیماری فصلی، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی را به میزان 50 درصد کاهش می دهد.
یکی از دلایل مهم  بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی، عفونت دستگاه تنفسی است که بیماری آنفلوآنزا و بیماری های شبه آنفلوآنزا، شایع ترین دلبل آن بحساب می آید. محققان کانادایی در این بررسی 6700 بیمار با میانگین سنی 67 سال مورد آزمایش قرار دادند که نیمی از آنان در مقابل آنفلوآنزا واکسینه شده بودند؛ همچنین نیمی از این افراد سابقه بیماری قلبی وعروقی داشتند.
داوطلبان به مدت هشت ماه تحت نظر قرار گرفتند، درنهایت نتایج حاکی از آن بود که احتمال بروز سکته و بیماری های قلبی در این افراد حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.
پزشکان به تمام افراد و به خصوص سالمندن توصیه می کنند که از واکسن آنفلوآنزای فصلی استفاده کنند؛ البته مشاوره با پزشک معالج، قبل از اقدام به واکسیناسیون ضروریست.
بیماری قلبی، مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر دنیاست.
نتایج کامل این تحقیقات در نشریه The Journal of the American Medical Association به چاپ رسیده است . و می توانید به آن مراجعه کنید.
ویروس آنفلوانزا هرساله تغییر ماهیت می دهد، به همین دلیل در برخی از افراد باید هرساله این واکسن تزریق شود تا مانع ورود ویروس‌های جدید به بدن آنها  شود.

پیشنهاد مطالعه:  هشدار در مورد مصرف صابون های ضد باکتری (آنتی باکتریال)
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×