"> همسران موفق این کارها رو انجام نمی دهند - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

همسران موفق این کارها رو انجام نمی دهند

همسران موفقزوجین موفقزندگی مشترک موفق – همسرداری موفق

همسران موفق این کارها رو انجام نمی دهند

همسران موفق این کارها رو انجام نمی دهند

همسران موفق این کارها رو انجام نمی دهند :

١. همسران موفق افشاگر نيستند :

صحبت کردن در مورد همسر با دوستان و آشنایان، نه فقط مفید نیست که می تواند مشکل آفرین هم باشد . و بغیر از افشاى مسائل خصوصى شما براى ديگران پيامدى ندارد.

ممکن است شما و همسرتان بالاخره به تفاهم برسيد و اصلا مسئله پيش آمده را فراموش کنيد، اما هرگز آن تصويرى که شما از همسرتان در حين ناراحتى براى ديگران ساخته ايد از ذهنشان پاک نخواهد شد. اصولا نباید پشت سر کسی صحبت کرد مخصوصا در مورد همسر خود.

mehcom.com

٢. همسران موفق مقايسه نمى کنند:

زوجهای موفق به رابطه خود ایمان دارند. آنها راه زندگی خود را بر اساس اهداف و خواسته هاى مشترکشان طی می کنند، و برای حرکت های بزرگتر خود را آماده می کنند.

مقدار مشخصی از زمان را با هم می گذرانند و نه خود را با زوج های دیگر مقایسه می کنند و نه سخنان دیگران برایشان مهم است.

از شما دعوت می کنم تا مقاله NVC تکنیک قدرتمند بیان مشکلات به همسر را نیز مطالعه نمایید.

mehcom.com

٣. همسران موفق سرزنشگر نيستند:

زوج هایی که همیشه همدیگر را سرزنش می کنند، در نهایت به دليل شکستن عزت نفس و اعتماد يکديگر، به سقوط و جدایی می رسند.

زوج ها باید نقاط ضعف و قوت هم را بشناسند و به رشد و بهبود يکديگر کمک کنند و در برابر سايرين مثل جامه اى زيبا و برازنده، عيوب هم را بپوشانند.

پیشنهاد مطالعه:  خانوادهای برتر در قرآن کدامند ؟

mehcom.com

٤. همسران موفق به دنبال فرد بى عيب و نقص نيستند:

هر کسی ضعف هایی دارد؛ هيچ انسانى حتى خودش را هم صد درصد تأييد نمى کند و زوج هاى موفق اين را مى دانند که انتظار شريکى بى هيچ ضعف و خطايى، باطل و بيهوده است.

يادتان باشد حتى بعضى از ايرادهاى جزئى با گذشت زمان شيرين و خاطره انگيز مى شوند “هميشه عادت داشت صورتش را با پيراهن من خشک کند؛ کاش ميدانستم که چقدر عطر لباسم را دوست دارد.”.

این مصداق همان ضرب المثل ایرانی هست که می گوید گل بی خار خداست !

mehcom.com

٥. همسران موفق کنترلگر نيستند:

زوج های موفق با هم در ارتباط هستند، آنها قادرند در مورد دغدغه هایشان بدون ترس بحث کنند؛ پيش از آنکه همسر باشند، بهترين دوست هم هستند.

٦. همسران موق اهل گله و شکايت نيستند:

مدام گلایه نمی کنند و خانه را به يک پادگان نظامى و يا اتاق بازجويى تبديل نمى کنند. با روش هاى نقد صحيح آشنا هستند و در صورت لزوم، درست انتقاد مى کنند.

از شما دعوت می کنیم مقاله داشتن خانواده شاد و خوشبخت با 14 راهکار را نیز مطالعه نمایید.

٧. همسران موفق سختگير نيستند:

اگر شریک زندگی شما ديرهنگام با لباس هاى کارش به خانه آمده و روى کاناپه خوابش برده است؛ خستگى اش را درک کنيد و شبهايى که مى دانيد کارش طولانى ست، آن کاناپه را با يک ملحفه مناسب آماده کنيد. زوج های موفق نمايش هاى اشرافى بازى نمى کنند؛ آنها تلخى ها را مى شناسند و زندگى را براى هم شيرين مى کنند.

پیشنهاد مطالعه:  همسرداری موفق-بهبود روابط با تشکر از همسر-فقط آقایان
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×