"> نکات مهم روابط زناشویی در طول بارداری و حاملگی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

نکات مهم روابط زناشویی در طول بارداری و حاملگی

نکات مهم روابط زناشویی در طول بارداری

روابط زناشویی در طول بارداری
نکات مهم روابط زناشویی در طول بارداری و حاملگی-www.mehcom.com

نکات مهم روابط زناشویی در طول بارداری و حاملگی-www.mehcom.com

حتمأ قبل از نزدیکی با همسر باردارتان معاشقه داشته باشید چرا که مهر و محبت شما به وی آرامش می بخشد و این آرامش روانی برای فرزندتان بسیار مفید است.

از آن جا که یکی از آداب همبستری با زنان، گفتن “بسم الله” است بهتر است قبل از هر نزدیکی با همسر باردار حتما این ادب رعایت شود.

در زمان بارداری مانعی برای روابط جنسی زوج ها وجود ندارد مگر این که پزشک متخصص زنان یا ماما به هر دلیل منع کرده باشد.

منع پزشک از داشتن رابطه جنسی به این معنا است که عمل مقاربت و نزدیکی صورت نگیرد پس همسرتان را از تماس های فیزیکی معمولی و سخنان عاشقانه محروم نکنید.

آمیزش با زنی که زایمانش نزدیک است و یا زنی که چند قلو باردار است، به دلیل باز بودن دهانه رحم و امکان پیدایش عفونت ممنوع است.

در زمان بارداری طرز قرار گرفتن زوجین در هنگام عمل آمیزش بسیار مهم است پس چنان چه آگاهی لازم را در این زمینه ندارید با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

میل جنسی خانم ها ممکن است در سه ماهه ی اول بارداری به دلیل ویار حاملگی و در سه ماهه ی آخر بارداری به دلیل بزرگ و سنگین شدن شکم کاهش یابد پس لازم است آقایان یا عشق و محبت این مشکل را تحمل نمایند تا در آینده ای نزدیک از وجود همسری با طراوت و فرزندی شاد و سالم برخوردار گردند.

پیشنهاد مطالعه:  دوره های بارداری و زایمان پیشرفته از صفر تا صد

هر گونه استرس و فشار روانی ممکن است به سلامت جنین شما لطمه وارد کند پس در طول بارداری حتی در روابط جنسی تان دقت بیشتری داشته باشید.

بهتر است زوجین و به خصوص آقایان قبل از عمل آمیزش دوش آب گرم بگیرند و یا حداقل آلت خود را تمیز کرده و شستشو دهند تا خانم به بیماری های عفونی و یا قارچ مبتلا نشده و مشکلی برای جنین پیش نیاید.

خانم باردار باید توجه داشته باشد که در صورت بروز هرگونه علائم غیر عادی مثل سوزش، خارش و ترشح زیاد با پزشک متخصص خود مشورت کرده و برای درمان اقدام کند.

در این دوران هرگز از وسایل تحریک کننده استفاده نکنید.

بهتر است خانم ها در طول بارداری غسل جنابت را به تأخیر نیندازند چرا که در زمان جنابت بسیاری از کارها برای آنها مکروه و یا حتی حرام می شود.

مهبل زن در بارداری عمیق تر و کوتاه تر می شود لذا روابط جنسی در زمان بارداری چه از لحاظ چگونگی و چه از لحاظ دفعات باید ملایم باشد.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برترزناشویی موفق

منبع : nahad.sums.ac.ir

کلمات کلیدی : خانم ها در طول بارداری غسل جنابت ,  بارداری ,  زنان باردار ,  حاملگی ,  جنابت ,  روابط جنسی در زمان بارداری ,  خانم باردار ,  سلامت جنین ,  سه ماهه ی اول بارداری ,  ویار حاملگی ,  سه ماهه ی آخر بارداری ,  رابطه جنسی ,  آداب همبستری با زنان ,  بسم الله ,  روابط زناشویی در طول بارداری ,  همسرداری ,  زناشویی ,  همسرداری موفق ,  زناشویی موفق

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  اختلال کم فعالی میل جنسی (HSDD) در زنان

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×