"> ملاک خرید اسباب بازی کودکان چیست ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ملاک خرید اسباب بازی کودکان چیست ؟ – فرزندپروری

 سوال :

ملاک خرید اسباب بازی کودکان چیست ؟

نکته مهم در خرید اسباب بازی کودکان ، تناسب آن با سن فرزند و امنیت است.
ملاک خرید اسباب بازی کودکان چیست ؟ - فرزندپروری-www.mehcom.com

ملاک خرید اسباب بازی کودکان چیست ؟ – فرزندپروری-www.mehcom.com

پاسخ :
شما می توانید برای فرزندتان سه نوع اسباب بازی بخرید:

1- اسباب بازی های فعال مانند: توپ، کفش اسکیت، یویو، طناب بازی و …

2-  اسباب بازی های خلاق مانند: لگو (اسباب بازی های چند تکه به شکل مکعب و آجر های ساختمان سازی)، خمیر بازی، عروسک های خیمه شب بازی، وسایل خانگی بچه گانه، وسایل پلاستیکی برای بازی با آب و …

3- اسباب بازی های آموزشی مانند: آهن ربا، کره زمین، جورچین (پازل)، تخته سفید و …

در صورتی که می خواهید اسباب بازی های الکتریکی (عروسک های متحرک، حیوانات سخنگو، آدم آهنی ها و …) را برای فرزند خود بخرید، زیاده روی نکنید و در انتخاب آن ها، فرهنگ ملی و اسلامی خود را در نظر بگیرید.

بسیاری از این اسباب بازی ها جلو تفکر کودک را می گیرند؛ زیرا کودک فقط دکمه ای را می فشرد و حرکت اسباب بازی را به تماشا می نشیند.

کنار اینگونه اسباب بازی های کودکان، حتمأ از اسباب بازی های ساده و با کمترین ویژگی غفلت نکنید. بسیاری از این اسباب بازی ها (قرقره، حلقه های بزرگ پرده، جعبه های خالی و …) در خانه شما وجود دارند و لازم نیست خریداری شوند.

به اعتقاد برخی اندیشه وران مانند ولف و فین بلوم (1969 م) هیچ نشانی وجود ندارد تا ما را مطمئن سازد که اسباب بازی های طراحی شده بر اساس ملاک های علمی، بر وسایل عادی خانه که در دسترس اغلب کودکان هستند، مزیت و ترویج داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:  پسر 4 ساله ای دارم که مدام لبش رو میمکه و ناخن می خوره

عروسکی ساده، بر عروسکی که حرف می زند و می رقصد و راه می رود، ترجیح دارد؛ زیرا فرزند شما با اولی حرف می زند و دومی، او را به سکوت وا می دارد؛

در نتیجه، مهارت سخن گفتن او پرورش نخواهد یافت. عروسکی که راه می رود، کودک شما را به سکون می کشاند؛ اما عروسک ساده و بی حرکت را می گیرد و با خود حرکت می دهد.

قطار الکتریکی او را فقط به دیدن وا می دارد؛ اما چوبی ساده به فرزند شما این فرصت را می دهد تا در واگن هایش چیزی قرار دهد و حتی آن را تغییر شکل دهد.

جالب است که کودکان به اسباب بازی های ساده بیشتر علاقه نشان می دهند و با آن ها بیشتر بازی می کنند؛ زیرا قوه تخیل و ابتکار در آن ها بالا است.

نکته مهم در خرید اسباب بازی کودکان، تناسب آن با سن فرزند و امنیت است.

برگرفته از کتاب نسیم مهر نوشته حسین دهنوی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق – فرزندپروری

کلمات کلیدی : تربیت کودک ,  خانواده موفق ,  آموزش خانواده ,  مجله اینترنتی ,  نوپایان ,  کتاب نسیم مهر ,  حسین دهنوی ,  خرید اسباب بازی کودکان ,  اسباب بازی کودکان ,  خرید اسباب بازی ,  کودکان ,  تفکر کودک ,  ملاک خرید اسباب بازی کودکان چیست ,  فرزندپروی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×