"> مضرات مصرف آجیل در دوران بارداری - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

مضرات مصرف آجیل در دوران بارداری

مهکام-مضرات مصرف آجیل در دوران بارداری

مهکام-مضرات مصرف آجیل در دوران بارداری

مصرف آجیل در دوران بارداری

محققان هلندی در یک تحقیق نشان دادن که مصرف آجیل در دوران بارداری برای مادران بارداری که به طور مرتب و روزانه، آجیل یا فرآورده های آجیل را در رژیم غذایی خود دارند 50 درصد بیشتر، نوزادان این مادران را در معرض آسم قرار داده است تا  مادران بارداری که از خوردن آجیل پرهیز کرده اند .

یافته جدید درباره  مصرف آجیل در زمان بارداری :

مادر بارداری که آجیل یا محصولات آن را در طول تمام روزهای دوران بارداری مصرف می‌کند، احتمال ابتلای نوزادش به آسم افزایش می‌یابد.

توضیح: براساس تحقیق عظیمی که توسط دولت هلند انجام شده است، نوزاد مادرانی که آجیل یا بادام زمینی، یا سایر خوراکی‌ها مثل: کره بادام زمینی که از این مواد تهیه شده را در طول دوران بارداری به‌صورت روزانه مصرف می‌کنند، احتمال خس‌خس کردن حین تنفس، اختلالات تنفسی یا ابتلا به آسم و تنگی نفس 50درصد بیشتر از نوزادانی است که مادران‌شان در دوران بارداری به ندرت یا اصلا از آجیل یا فرآورده‌های آن استفاده نکرده‌اند. این مطالعه ، بخشی مقدماتی از یک مطالعه بزرگ‌تر است که در مورد پیشگیری و شیوع آسم و آلرژی انگلی است؛ در مورد چگونگی پیشرفت آلرژی‌ها در کودکان و نحوه پیشگیری از آن‌ها.

یافته دیگردرباره مصرف آجیل در دوران بارداری:

احتمال بروز نشانگان آسم شدید- خس‌خس کردن- در کودکانی که مادران‌شان در دوران بارداری روزانه میوه مصرف می‌کردند، کاهش می‌یابد. البته این تحقیق به گونه‌ای طراحی شده بود که دانشمندان نمی‌توانستند این دو موضوع را به‌طور قطعی در قالب یک رابطه علت و معلولی به هم ارتباط دهند.

پیشنهاد مطالعه:  دعا جهت پسر شدن جنین

مراحل این تحقیق:

نزدیک به 4 هزار مادر باردار، که از یک دهه پیش برای شرکت در این تحقیق انتخاب شده بودند، پرسشنامه‌ای را در مورد تغذیه تکمیل کردند. این پرسشنامه شامل مواردی مثل این‌که چند وقت یک‌بار ماهی، تخم‌مرغ، شیر و لبنیات، آجیل و فرآورده‌های آن، میوه و سبزیجات تازه مصرف می‌کنند، بود.
محققان، فرزندان مادران را در 3 ماهگی تحت نظر گرفتند و بعد از آن، تا سن 8سالگی کودک، سالی یک‌بار وضعیت او را بررسی می‌کردند و اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی کودک، حساسیت و آلرژی‌ها و علائم آسم را در آنها کنترل می‌کردند. به‌جز آجیل، هیچ‌یک از اجزای مربوط به رژیم غذایی این کودکان تاثیری در احتمال بروز آسم یا علائم مربوط به آسم در ایشان نداشت. غذای مصرفی این کودکان نیز هیچ نسبتی با خطر ابتلا به آسم نداشت.

توجیه علمی:

یک ارتباط معتبر علمی بین خوراکی مصرفی زنان و مشکلات احتمالی سلامتی کودکان‌شان وجود دارد که مسلما توصیه‌های پزشک به مادران باردار را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد و امید آن می‌رود که باعث کاهش میزان بروز این بیماری شود. مطالعات بی‌شماری تاکنون تلاش کرده‌اند تا رابطه بین رژیم غذایی دوره بارداری مادران و بروز آسم و آلرژی در کودکان ایشان را دریابند.

محققان متوجه شده‌اند برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی (مثل ویتامین D و آهن) به خوبی برخی غذاها (مانند ماهی و سیب) می‌تواند در پیشگیری از بروز آسم و آلرژی نقش داشته باشد. برخی مطالعات دیگر تاثیر مصرف بادام زمینی بر ابتلای جنین داخل رحم به آسم و آلرژی را نشان داده‌اند. اما تحقیق حاضر، به گفته پژوهشگرانش، در نوع خود اولین تحقیقی است که شرکت‌کنندگان را برای مدت طولانی تحت‌نظر داشته است.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه پسر دار شویم ؟ چگونه بچه دار شویم ؟

آنچه هنوز درباره مصرف آجیل در دوران بارداری نمی‌دانیم:

چگونه می‌توان نشان داد که آجیل باعث آسم در جنین می‌شود؟ دانشمندان حدس و گمان‌های زیادی در این زمینه دارند اما مکانیسم دقیق این موضوع هنوز مشخص نیست. به هر حال، این تحقیق به رابطه‌ای بین مصرف آجیل و ابتلا به آسم اشاره می‌کند، اما نشان نداده است زنانی که در دوران بارداری از مصرف آجیل خودداری کرده‌اند، به‌طور قطعی مانع از ابتلای جنین خویش به آسم شده‌اند.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده سالم ایرانی

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×