"> لاغری به چه قیمتی ؟ ویژه زنان و دختران - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

لاغری به چه قیمتی ؟ ویژه زنان و دختران

لاغری به چه قیمتی ؟

یکی از انواع مواد اعتیاد آور صنعتی ، شیشه است که در این مقاله سعی می شود به تاثیر این مواد و عوارضی که به جا می گذارد به خصوص در مورد زنان و دختران اشاره شود.

بسیاری  از افراد جامعه با اهداف و تصورات نادرستی به سراغ مواد اعتیاد آور می روند و در دام اعتیاد گرفتار می شوند. در واقع باورهای نادرست باعث اعتیاد آنها می شود .

یکی از این باورهای نادرست که طی چند سال اخیر شیوع زیادی در بین نوجوانان دختر پیدا کرده مصرف ماده اعتیاد آور شیشه با هدف لاغری است.

برخی از دختران میل به مدل شدن دارند، لذا به سمت مصرف شیشه می روند ، مصرف شیشه با انگیزه لاغری و تناسب اندام در باشگاه های بدن سازی و آرایشگاه های زنانه توسط افراد سودجو با این شعار که : شیشه حاوی مرفین نیست پس اعتیاد آور نمی باشد تبلیغ می شود . متاسفانه بسیاری از زنان و دختران جوان خواسته یا ناخواسته در دام این آسیب اجتماعی گرفتار می شوند و به ورطه نابودی و نیستی می روند.

البته باید در نظر داشت که مبلغان مصرف شیشه برای تبلیغ آن از اسامی دیگری استفاده می کنند تا به اشتباه نشان دهند که این ماده یک داروی مجاز برای لاغر شدن است نه یک ماده مخدر.

عوارض مصرف شیشه

شیشه از ترکیبات آمفتامین هاست که اشتها را کور و میل به خوردن را در فرد کم می کند. این کاهش وزن فقط کاهش بافت چربی و اشتها که اکثر زنان و دختران جوان به دنبال آن هستند ، نیست. بلکه کل بدن را تحلیل می کند و علاوه بر بافت چربی ، بافت عضله ، استخوان و بافت های دیگر را درگیر می کند . در نتیجه چهره فرد پر از چین و چروک و ظاهر آن بسیار ضعیف و تکیده می شود .

لاغری به چه قیمتی ؟ ویژه زنان و دختران

لاغری به چه قیمتی ؟ ویژه زنان و دختران

مصرف شیشه ، این ماده مضر در طول چند سال باعث از کار افتادن تمام اندام های بدن و مرگ تدریجی می شود. تنفس و ضربان قلب با مصرف این ماده افزایش پیدا می کند و فرد تپش قلب پیدا می کند. همچنین فشار خون و دمای بدن فرد به شدت بالا می رود. طوری که احساس گرما می کند و به شدت تحریک پذیر و پرخاشگر می شود ، بی علاقگی به خواب طولانی به طوری که در طول 48 ساعت فرد معتاد نمی تواند بخوابد.

پیشنهاد مطالعه:  هزینه آرایش زنان و دختران چه مقدار می باشد ؟

از سوی دیگر با مصرف این ماده به شدت حافظه کاهش می یابد و توهم های شنوایی و بینایی و جنون آنی از عوارض دیگر سوء مصرف شیشه می باشد.

زمانی که مواد مخدر برای لاغری به دختران جوان پیشنهاد می شود بدون هیچ بررسی به مصرف آن روی می آورند . برخی از دختران جوان و زنان به قدری زیبایی برایشان اهمیت دارند که حاضرند برای زیباتر شدن ، معتاد شوند در صورتی که هیچ ماده اعتیاد آوری نیست که انسان را زیبا کند . فقط آبرو  و حیثیت آنان را می گیرد.

وقتی زنان و دختران دچار اعتیاد می شوند آسیب های اجتماعی شدیدتری در انتظار آنهاست. زیرا در جامعه پذیرش یک زن معتاد بسیار سخت تر از یک زن معتاد است.

بنابراین تلاش می کنند اعتیاد خود را پنهان کنند . اعتیاد زنان ، آسیبهای پنهان اما ریشه داری بر اطرافیان خود گذاشته و باعث از هم پاشیدگی نظام خانواده می شود. و در این وضعیت فرزندان به خصوص دختران خانواده در نتیجه همانند سازی با مادر و مشکلات عاطفی از سوء مصرف مواد توسط مادر دچار انحراف و آسیبهای جبران ناپذیری می شوند.

استفاده از شیشه برای لاغری یک کار غیر علمی و غیر اصولی و غیر بهداشتی و خانمان برانداز است. چاقی امریست که زمینه ساز بیماری هایی مانند افزایش فشار خون و دیابت است . ولی مصرف شیشه زمینه بیماری شدیدتر جسمی و نیز مشکلات اجتماعی و خانوادگی را برای فرد فراهم می کند که پرخاشگری و قتل نزدیکان و فرزندان ، طلاق و از هم پاشیدگی خانوادگی ، سرقت و دزدی برای تهیه پول مواد و نیز کارتن خوابی و آوارگی کمترین آن است.

پیشنهاد مطالعه:  دختران سیگار و قلیان می کشند برای با کلاس بودن !

منبع :مجله پیشگیری نوین

مهکام مشاور روانشناسی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×