"> علت کشیدن قلیان از زبان دختران جوان - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

علت کشیدن قلیان از زبان دختران جوان

مجله اینترنتی مهکام علت کشیدن قلیان از زبان دختران جوان

علت استعمال قلیان در بین دختران جوان

مصرف قلیان یکی از آسیب های اجتماعی در جامعه ما می باشد . که بیشتر از هر قشری در جامعه جوانان کشورمان به سمت آن گرایش دارند. و در بین جوانان، دختران جوان نیز مانند پسران از قلیان استفاده می کنند. و نمود مصرف قلیون توسط دختران به نوعی رو به افزایش می باشد. در زیر به نظرات برخی از دختران جوان کشورمان در رابطه با استعمال قلیان توسط دختران می پردازیم.

محبوبه ۲۵ ساله- دانشجو می گوید:من خودم قلیان می کشم با آن که می دانم مضر است اماخیلی هم از کشیدن آن لذت می برم .

وی افزود: معمولا با دوستان که دور هم جمع می شویم برای تفریح و سرگرمی این کار و انجام می دهیم.

این دانشجو ادامه می دهد : ما هیچ سرگرمی دیگه ای نداریم و قلیان بهونه خوبی است برای سرگرمی، ما حتی نمی توانیم با دوستان خود به پارک یرویم چون محیط پارک ها برای دور هم نشینی مناسب نیست اما وقتی که به سفره خانه می رویم دیگر آن نگاه های سنگینی که در پارک ها وجود دارد نیست به خاطر این که می گویند چند دختر جوان دورهم جمع شده و قلیان می کشند.

وی یادآورشد:البته این بستر را جامعه برای ما فراهم کرده است.

فرد دیگری که خود را نگار ۱۷ ساله معرفی می کند می گوید: من ورزش می کنم به نظر من قلیان پایه انحراف جوانان می باشد،حتی بعضی ها اعتقاد دارند که کشیدن قلیان ایرادی ندارد و بعضی  از دختر ها برای این که کم نیارند در کنار دوستانشان قلیان می کشند.

پیشنهاد مطالعه:  چرا برخی از دختران از خانه فرار می کنند ؟

الهام اکبر زاده ،۱۹ ساله در این ارتباط می گوید:دختر ها برای پز دادن و برای این که بگویند بزرگ شده ایم قلیان می کشند، به اعتقاده بنده بیشتر هدف آن ها کلاس گذاشتن است.

شخص دیگری که خود را منیر السادات حسینی معرفی می کند می گوید: ۱۹  سال دارم و اصلا قلیان مصرف نمی کنم و احساس می کنم این کار بیشتر برای جلب توجه صورت می گیرد.

وی افزود: دختر ها با این کار می خواهند اعلام موجودیت کنند.

سمیه ۲۸ ساله هم بیان کرد:خانواده در این ارتباط نقش بسیار تاثیرگذاری دارند،بسیاری از خانواده ها در دورهم نشینی ها مبادرت به کشیدن قلیان می کنند که فرزندان هم به تاسی از آن ها این کار و انجام می دهند.

وی گفت: فرزندان این کار را نوعی تفریح سالم می دانند و دختر خانم ها برای برابری با پسرها قلیان مصرف می کنند.

مریم ۲۷ ساله هم می گوید: زمانی که به اتفاق دوستان خود دور هم جمع می شویم  برای تفریح قلیان می کشیم، محلی برای تفریح نداریم حتی دیگر نمی شود به پارک هم برویم.

پرستو مرادی ۲۲ ساله در این ارتباط گفت:بنده به شخصه از از این که دختر خانم ها در مکان های عمومی مبادرت به این کار می کنند خوشم نمی آید،به اعتقاد بنده کشیدن قلیان برای جلب توجه است.

وی ادامه داد:زمانی که در جمع دوستان قرار می گیرید وقتی می بینید همه قلیان می کشند شما هم برای این که کم نیاورید قلیان می کشید حتی خودم هم یک بار این کارو انجام دادم.

پیشنهاد مطالعه:  آسیب های اجتماعی دوستی و روابط دختر و پسر
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×