"> ضرورت پاسخ به شبهات دینی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ضرورت پاسخ به شبهات دینی

مهکام-ضرورت پاسخ به شبهات دینی

ضرورت پاسخ به شبهات دینی

ما امروز بزرگ ترین وظیفه ای كه داریم پاسخ به شبهات دینی است كه در سطح جامعه به ویژه در مراكز علمی و دانشگاهی وجود دارد كه اگر با تمام نیرو هم كسانی درصدد برآیند آنها را برطرف سازند، باز هم به دلیل گستردگی و وسعت آن، مجال كافی برای این امر ندارند.

بنابراین امر به معروف و نهی از منكر، تنها محدود به برخی مسائل جزئی همچون بدحجابی و دیگر حركت های اخلاقی خلاف ادب نیست، بلكه ما نسبت به اساس دین و توهین ها، شبهات و انكارهایی كه به اصل آن می‌شود نیز مسئولیت داریم. البته مومن باید در برابر هر گناهی حساس باشد؛ ولی اولویت‌ها را نباید فراموش كرد.

زمانی كه كسی تیشه به اصل ریشه دین می‌زند اگر به یك شاخه و برگی بچسبیم كه آن را سالم نگه داریم، دچار غفلت شده ایم. هم اكنون خطرهایی وجود دارد كه ریشه و اساس اسلام را هدف گرفته است و اساس نظام اسلامی، اعتقادات اصلی ما و اصول، باورها و ارزش های دینی ما را تهدید می‌كند. اگر در این زمینه غافل شویم، ممكن است در جامعه به ضروری ترین مسائل شك كنند و زمانی كه شك و شبهه ای پیدا شد، علاج آن به آسانی امكان نخواهد داشت.

ما باید این خطرها را جدی بگیریم و در تقویت مبانی فكری و عقیدتی خود و دیگران حساس باشیم كه اگر درنگ كنیم، زمانی متوجه خواهیم شد كه كار از كار گذشته است. لذا در این حیطه بدنبال پاسخ مستدل و منطقی به شبهات هستیم لذا از تمامی دوستان تقاظا داریم شبهه یا شبهات دینی را به آدرس ایمیل:  ghsemi25555@yahoo.com    فرستاده و با کمال افتخار پاسخ را خواهیم داد.

پیشنهاد مطالعه:  شبهه و سوال پیرامون عید نوروز ایرانی

مهکام مجله اینترنتی خانواده دینی ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×