"> شبکه های اجتماعی اینترنتی مانند وایبر (Viber) سلامت روانی را به خطر می
مشاوره آنلاین مهکام

شبکه های اجتماعی اینترنتی مانند وایبر (Viber) سلامت روانی را به خطر می اندازد

مضرات شبکه های اجتماعی اینترنتی

درباره آسیب های اجتماعی نوظهور صحبت های بسیاری شده است . اما سایت پزشکان بدون مرز گزارش جالبی از تاثیرات شبکه های اجتماعی اینترنتی و استفاده های متنوع و بیش از حد موبایل ارائه داده است که می تواند برای بسیاری از افراد جامعه زنگ خطری باشد که هر از چند گاهی به صدا در می آید.

شبکه های اجتماعی اینترنتی مانند وایبر (Viber) سلامت روانی را به خطر می اندازد-www.mehcom.com

شبکه های اجتماعی اینترنتی مانند وایبر (Viber) سلامت روانی را به خطر می اندازد-www.mehcom.com

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، بنظر می رسد در آینده نزدیک میلیونها نفر به دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی جدید بر روی تلفن همراه( شامل وایبر، ویچت، تانگو و…) دچار مشکلات روانی شوند .

در حالی که دلایل بسیاری در فواید استفاده از وایبر، از جمله ایجاد ارتباط نزدیک با دوستان و آشنایان و خانواده وجود دارد اما تهدید سلامت روان بزرگترین مشکل این شبکه ها است.

به نظر می‌رسد، تکنولوژی های جدید همراه با خود مشکلات جدید به وجود خواهد آورد از جمله اینکه استفاده از وایبر و دیکر شبکه های اجتماعی تلفن همراه می تواند موجب افزایش سوء‌استفاده از افراد در این شبکه ها شود.

نتایج تحقیق پژوهشگران نشان داده است افرادی که فعالیت بسیار زیاد در شبکه های اجتماعی جدید بر روی تلفن همراه شامل وایبر(Viber) ، ویچت(WeChat)، تانگو(Tango) و… دارند،‌ بیش از دیگران از فعالیت های اجتماعی خود باز مانده، شکست در دوران تحصیل دارند و همچنین رفتارهای ضد اجتماعی از خود نشان می‌دهند.

استفاده بی‌مورد و شدید از شبکه‌های اجتماعی ـ به ویژ‌ه وایبر ـ تأثیرات بدی بر سلامت عمومی روان و جسم دارد. افراد هر چقدر بیشتر از وایبر استفاده می‌کنند، بیشتر در فعالیت‌های روزمره خود دچار حس منفی بافی و افسردگی می‌شوند. همچنین این افراد به مرور زمان، دچار نوعی از نارضایتی کلی از زندگی خود می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:  انواع حوادث چیست ؟

مضرات استفاده بیش از اندازه از شبکه‌های اجتماعی‌ شامل افسردگی، انزوا، نا امنی و به تازگی FOMO یا Fear of Missing Out ـمی باشد . که FOMO به معنی اجبار ناخواسته به ‌آنلاین یا در دسترس بودن است و  متأسفانه انسان امروزین دچار ‌مصیبت بزرگی به نام ‌اعتیاد آنلاین بودن است .

در حالی که نمی‌توان ار فواید استفاده درست از شبکه های اجتماعی جدید بر روی تلفن همراه ( شامل وایبر، ویچت، تانگو و…) چشم‌پوشی کرد،اما باید این نکته را همواره به یاد داشت که از شبکه‌های اجتماعی مانند وایبر ، باید بموقع استفاده شوند .

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده -آسیب های اجتماعی نو ظهور

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×