"> سه اصل یادگیری و تقویت حافظه - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

سه اصل یادگیری و تقویت حافظه

مهکام-روشهای-تقویت-حافظه-و-یادگیری-بیشتر

تقویت حافظه با یادگیری بهتر

شاید برای خیلی ها دانستن این نکته که تقویت و بهبود حافظه همان یادگیری بهتر است. کمی مشکل به نظر بیاید . اما بهر حال باید بدانیم که :

تقویت حافظه یعنی رعایت اصول و قوانین حاکم بر یادگیری 

اگر قوانین حاکم بر یادگیری را خوب رعایت کنیم بهتر یاد خواهیم گرفت و در نتیجه احساس می شود که کارائی حافظه بالا رفته است پس حافظه ما تقویت شده است تقویت حافظه یا پرورش حافظه همان عوامل موثر بر یاد آوری است که روان شناسان به عنوان روشهای پرورش حافظه پیشنهاد کرده اند .

اصول حاکم بر یادگیری 

اصل اول – توجه :

مهمترین و اولین اصل یادگیری توجه به مطلب می باشد.

اصل دوم – زبان گردانی :

اصل دوم در هر یادگیری، زبان گردانی مطالب یادگرفته شده است. زبان گردانی یعنی تبدیل مطالب شنیده یا خوانده شده به زبان خود .

این کار را می توان از طریق برگرداندن مطالب به زبان خودمان یا ایجاد تصویری در ذهن از مطالب مزبور انجام داد .

اصل سوم – پیوند مطالب جدید با دانسته های قبلی :

اصل سوم در یادگیری کلامی که  بسیار اهمیت است . این است که  اگر به مطلبی توجه کرده و آنرا به زبان خود برای خود بازگو کرده باشیم .

بازهم بیش از چند لحظه در خاطرتان باقی نخواهند ماند. برای فراموش نکردن و بخاطر سپردن چنین مطالبی در حافظه بلند مدت ، باید از پیوند مطلب خوانده شده با مطالب فبلی استفاده کرد.

منظور از پیوند ایجاد ارتباط بین مطالب جدید و دانسته های قبلی مانند خاطره ها ، موضوعات یادگرفته شده قبلی ، مفاهیمی که از قبل در ذهن ما وجود دارد ، می باشد

پیشنهاد مطالعه:  مهارت های تحصیلی چیست ؟ |مهکام
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×