"> روشهای تربیت عاطفی و اجتماعی فرزندان دوره راهنمایی دوره اول دبیرستان
مشاوره آنلاین مهکام

روشهای تربیت عاطفی و اجتماعی فرزندان در دوره راهنمایی یا دوره اول دبیرستان

روشهای تربیت عاطفی و اجتماعی فرزندان, روشهای تربیت, روشهای تربیت عاطفی, خانواده, دوره راهنمایی,

روشهای تربیت عاطفی و اجتماعی فرزندان, روشهای تربیت, روشهای تربیت عاطفی, خانواده, دوره راهنمایی

روشهای تربیت عاطفی و اجتماعی فرزندان در دوره راهنمایی

پدر و مادر ها همانگونه که فرزندشان بزرگتر می شود باید روشهای تربیت فرزند شان را نیز متناسب با نیازهای فرزندانشان تغییر دهند. در نتیجه روشهای تربیت عاطفی و اجتماعی فرزندان در دوره راهنمایی یا مقطع متوسطه اول نیز شرایط خاص خودش را دارد .

به همین منظور خلاصه ای از کتاب خانواده و فرزندان در دوره راهنمایی تحصیلی تالیف: استادان طرح جامع آموزش خانواده را برای شما والدین آماده کرده ایم :

آموزش های نظری :

شناخت عواطف و تحول فرزندان نوجوان

خوب است که نوجوان را با برخی از تحولات عاطفی در دوره نوجوانی آشنا نمود و او باید خود را در غلبه و هدایت صحیح آنها مسئول بداند. مثلا برخی از نوجوانان زود عصبانی می شوند و اعمالی را انجام می دهند که شایسته نیست.

این حالت را می توان از طریق القاء های پیش از عصبانیت به خود و نیز تغییر شرایط، کاهش داد. از جمله تغییرات هیجانی در سنین نوجوانی، در مواردی می توان ترس، احساس حقارت و کمرویی را نیز مشاهده کرد.

شناخت رفتارها، روابط و مهارتهای اجتماعی

خوب است که نوجوان در زمینه رفتارهای اجتماعی نیز تحت آموزش قرار گیرد. باید بدون اینکه لحن نصیحت و یا سرزنش داشته باشیم، در مورد چگونه رفتار کردن با دیگران، به نوجوان آموزش بدهیم. چگونگی مواجه شدن با بزرگترها، سلام و احوال پرسی کردن، انجام یک مکالمه و محاوره خوب، خود را عقب نکشیدن و…از جمله مسایلی است که می باید به نوجوان آموزش داده شود.

آشنایی با آسیب های اجتماعی

با توجه به اینکه سنین نوجوانی، بیشتر از سایر دوره های تحول در معرض آسیب های اجتماعی و تربیتی قرار دارد، لذا می باید نوجوانان را در حد مورد نیاز با این گونه آسیب ها آشنا ساخت.

پیشنهاد مطالعه:  تمرین به جای مکالمه سری اول از مکالمه سری دوم

اگر نوجوان از خانواده سرخورده شود، برای یافتن جایگاهی مناسب در اجتماع، به سراغ افرادی می رود که او را راحت تر بپذیرند و برای او به عنوان پشتوانه ای اجتماعی به شمار آیند.وقتی نوجوان چنین جایگاهی را می یابد، برای حفظ آن جایگاه، ملاکها و معیارهای گروه را پذیرا می شود. مثلا کشیدن سیگار می تواند به عنوان رفتاری که نشانگر عضویت فرد در گروه است، تلقی شود و نوجوان به آن تن دهد.

نوجوان باید با داشتن ریشه ای عمیق و عاطفی در خانواده، روابط فرا خانوادگی را نیز تجربه کند. هرگونه احساس وازدگی و طرد شدن از خانواده می تواند او را در معرض آسیب های اجتماعی قرار دهد.

روشهای تربیت عاطفی و اجتماعی فرزندان, روشهای تربیت, روشهای تربیت عاطفی, خانواده, دوره راهنمایی, خانوادهwww.mehcom.com

روشهای تربیت عاطفی و اجتماعی فرزندان, روشهای تربیت, روشهای تربیت عاطفی, خانواده, دوره راهنمایی, خانواده www.mehcom.com


توصیه ها و روشهای عملی برای تربیت فرزندان:

مهار خویشتن

باید به نوجوان بیاموزیم که در مواقع مختلف، بخصوص آنجا که میل ما چیزی می خواهد و عقل ما حکم دیگری می کند، با توکل به خدا و تصمیم و اراده، خود را در جهت درست سوق دهیم، و این همان تقوایی است در دین مورد تاکید است.

در دین نگه داشتن خود از بدیها و وادار کردن خویش به نیکیها، تقوی نامیده می شود و این تنها می تواند در زندگی عملی انسان محقق شود. انسان در زندگی روزمره خود باید مهار خویش را تجربه و تمرین کند و باید بداند که این تمرینها موجب می شود که انسان اراده ای قوی بیابد و به اهداف خود در زندگی نائل آید.

رفتار اجتماعی مثبت و موثر

یکی دیگر از زمینه های عملی برای تربیت عاطفی – اجتماعی نوجوان، شرکت در فعالیت های اجتماعی مثبت و موثر از قبیل همکاری و تعاون و نیز احساس مسوولیت اجتماعی و نقد و بررسی عملکرد دیگران است. نوجوانان باید با احساس همدلی با افراد جامعه خود و تلاش در جهت حفظ وحدت و یکپارچگی اجتماعی، خود را برای مشارکت های اجتماعی آماده کنند.

پیشنهاد مطالعه:  ایجاد انگیزه در کودکان - فرزندپروری مثبت

انجام وظایف اجتماعی اسلامی

مکتب اسلام ،دینی اجتماعی است و برنامه های آن به گونه ای تشریح شده اند که اگر فردی خود را ملزم به رعایت آنها بداند، به لحاظ عاطفی و اجتماعی به خوبی تربیت می شود.

منبع:میگنا

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده – فرزندپروری

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی - خانواده خوشبخت-www.mehcom.com

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی تربیت کودک ،تربیت فرزند ،چگونه بچه هایمان را تربیت کنیم،تربیت فرزند پسر، تربیت فرزند دختر ،تربیت فرزند در اسلام ،تربیت بچه ها، تربیت بچه ،چگونه فرزند تربیت کنیم ،چگونه فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه فرزند خود را خوب تربیت کنیم ،چگونه یک فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه بچه خوب تربیت کنیم … ادامه مطلب »

*********************************************

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان

چگونه والدین بهتری باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان-www.mehcom.com

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ راه های برقراری ارتباط با کودکان نوجوانان و جوانان (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین بهتری باشیم (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر بهتری باشیم ؟ چگونه با نوجوانان رفتار کنیم ؟ چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟ روش های ارتباط … ادامه مطلب »

*********************************************

مجموعه پزشک کودک – پزشک فرزند خود باشید

مجموعه پزشک کودک - اورجینال-www.mehcom.com

مجموعه پزشک کودک- آیا شما هم دنبال پزشک کودکان خوب می گردید ؟ آیا شما دوست دارید که یک پزشک کودک همیشه به شما جواب بگوید ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر خدای ناکرده در انتهای شب روزهای خاص تعطیل بچه ای علائمی از بیماری بروز داد باید چه کاری انجام دهید ؟ ما به … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  پیام عشق برای کودکان

*********************************************

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید اینترنتی آموزش بافتنی – زیبا بپوشید

خرید اینترنتی آموزش بافتنی

خرید اینترنتی آموزش بافتنی مزیت خرید اینترنتی آموزش بافتنی این است که با توجه به قیمت بالای پوشاک بافتنی با کمی هزینه برای خرید آموزش بافتنی براحتی می توانید با کمترین هزینه زیباترین ، قشنگ ترین لباس های بافتنی را برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید ببافید . در ضمن حتی می توانید با بافتن و فروختن تولیدات خودتان … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×