"> راهکارهای برخورد با همسر بی ادب و خشن - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

راهکارهای برخورد با همسر بی ادب و خشن

برخورد با همسر بی ادب

متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که همسرانی که قبل از ازدواج بسیار مودب رفتار می کردند . بعد از ازدواج رفتار خوب را فراموش می کنند و به ذات اولیه خودشان که بدرفتاری و بی ادبی است بر می گردند.

اگر قبل از ازدواج از بی ادبی شوهر یا زن اطلاع پیدا می کردند دیگر کار به ازدواج نمی کشید. اما وقتی که چند صباحی در زیر یک سقف زندگی مشترک به امید داشتن خانواده ای خوشبخت می گذرد شرایط نیز کمی دگرگون می شود.

مطلب زیر به نحوه برخورد با همسر بی ادب و خشن را بازگو می کند امیدواریم که موثر باشد.

راهکارهای برخورد با همسر بی ادب و خشن-www.mehcom.com

راهکارهای برخورد با همسر بی ادب و خشن-www.mehcom.com

راهکارهای برخورد با همسر بی ادب و خشن :

1. از خودتان بپرسید چرا همسرتان با شما خشمگین می‌شود ؟

رسیدن به انتها و عمق این سؤال، ممکن است به شما در یافتن یک راه حل کمک کند. اگر جوابی نیافتید، از همسر خود درباره‌ی علت رفتارش سؤال کنید، اما مطمئن باشید که  در زمانی که هردوی شما آرام هستید با برخوردی مهربان و صمیمی این کار را انجام دهید.

مکالمه‌ی خود را با کلمه‌ی “من” یا “ما” به جای “تو” انجام دهید. مثلاً به جای گفتن “تو اخیراً بی‌ادب و پرخاشجو بوده‌ای” به او بگویید ” ما اخیراً اختلافات زیادی باهم داشته‌ایم ” و یا ” من اخیراً از چیزی رنجیده‌ام و امیدوارم بتوانیم راه‌حلی بیابیم که برای هردوی ما خوب باشد.”.

2. ویژگی‌هایی که باعث علاقه‌ مندی شما به یکدیگر شده را به یاد بیاورید .

ویژگی‌هایی که باعث علاقه‌ی شما به همسرتان است و یا روزهای خوب از رابطه‌تان را به یاد بیاورید. هرچند وقتی از همسرتان به خاطر چیزهای خوب در زندگی تشکر کرده و این تشکر را به او نشان دهید.

پیشنهاد مطالعه:  12 نکته طلایی برای محبوب شدن در خانواده همسر

هرگاه مکالمه‌ی شما با خشونت و بی‌ادبی همراه شد،  شما می‌توانید به جای تمرکز بر ناراحتی ها، با یادآوری روزهای خوش لحن کلام را تغییر دهید. این را وظیفه‌ی خودتان بدانید که هرزمان که ممکن است یک واکنش خوب و سازنده داشته باشید.

3. عقب‌نشینی نکنید و از نظر احساسی غیرقابل نفوذ باشید.

اگر خشونت او از خانه هم بیرون رفته و اکنون با دوستان و آشنایان این‌گونه رفتار می‌کند، و یا به سطحی رسیده است که شما را واقعاً ناراحت می‌کند، باید با او یک مکالمه‌ی صمیمی برقرار کنید.

بجای متهم ساختن او به رفتار بدش، احساس خود نسبت به رفتارش را به او بگویید. همه‌ی قدرت خود را جمع کرده و شخص بزرگ‌تر در این رابطه باشید. این مداخله و رفتارتان باید با احترام، صداقت و احتیاط باشد.

4. همسر خود را در یک موقعیت خوب قرار دهید.

به یاد بیاورید اولین بار چه زمانی به او اظهار عشق کردید ؟ آیا شما بدون فکر، وعده غذایی که در رستوران داشتید را با آروغ زدن خراب کردید ؟ نه، به احتمال زیاد در اولین روز این کار را نکردید.

آیا شما در ماشین را برای همسرتان باز کرده و در صف طولانی برای گرفتن پاپکورن یا شکلات ایستاده‌اید؟ عادت‌های خوب تا بعد از 10 سال نیز نباید با همسرتان تغییر کند. هنگامی که با احترام و ملاحظه با همسرتان برخورد می‌کنید، شانس یک واکنش خوب و با محبت از سمت او را بیشتر می‌کنید. این رفتار باملاحظه را در خانه ادامه دهید و با نتایج آن شگفت‌زده شوید.

پیشنهاد مطالعه:  همسرداری موفق - متن نامه امام خمینی به همسرش

5. از خودتان مراقبت کنید.

اگر خشم و بی‌ادبی همسرتان مکرراً شما را اذیت می‌کند و او از تغییر رفتارش امتناع می‌کند، از شخص دیگری مثلاً یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. اگر احساس می‌کنید که از نظر عاطفی کوچک‌شده‌اید و یا فکر می‌کنید که احتمال آسیب‌های جسمی هست، فوراً درخواست کمک کنید.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق- همسرداری موفق

منبع:ویکی چهل پنجاه

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×