"> راز زندگی زناشویی شیرین بعد از تولد بچه - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

راز زندگی زناشویی شیرین بعد از تولد بچه

در این مطلب گزیده هایی از کتاب هفت اصل اخلاقی در ازدواج -جان گاتمن را در نظر گرفته ایم که به شما کاربر محترم سایت مهکام تقدیم می کنیم.


راز زندگی زناشویی شیرین بعد از تولد بچه

راز زندگی زناشویی شیرین بعد از تولد بچه

راز شاد و پایدار نگه داشتن یک ازدواج بعد از تولد فرزند را آقای دکتر جان گاتمن در کتاب مزبور چنین بیان می کنند:


نورا افرون در کتاب خود در مورد ازدواج قبلی اش چنین مینویسد:

کودک همچون نارنجک است ،وقتی بچه دار میشوید گویی بمبی در زندگی شما منفجر میشود و پس از اینکه ابها از آسیاب می افتد ، زندگی شما لزوما بهتر یا بدتر نمیشود ،ولی متفاوت تر از گذشته است.

متاسفانه اکثر تغییراتی که کودک بوجود می اورد بد هستند.۷۰درصد زنان در سالی که اولین نوزادشان به دنیا می اید ،رضایتشان از زندگی مشترک بسیار افت میکند .


مطالعات نشان داد راز شاد و پایدار نگه داشتن یک ازدواج بعد از نارنجک تولد فرزند در این نیست که:

«نوزاد آرام و ساکت باشد و یا بسیار گریه کند و خوب نخوابد، یا مشغول پرستاری از نوزاد هستند یا به او شیر میدهند و یا سر کار میروند و یا درخانه میمانند»؛

بلکه تا حد زیادی به شوهر آنها بستگی دارد که آیا در کنار زنش پدر شدن را تجربه میکند و یا او را تنها رها کرده است.

بدون شک داشتن کودک باعث دگرگونی در مادر میشود،او تا کنون چنین عشق عمیق و از خودگذشتگی که نسبت به فرزندش دارد را تجربه نکرده است او معنای جدیدی از زندگی را تجربه میکند و پی میبرد که حاضر است خود را فدای فرزندش کند و از شدت احساساتش در مقابل این آفریده کوچک شگفت زده میشود، این تجربه چنان زندگی اش را دگرگون میکند که اگر شوهرش با او همراه نشود کاملا قابل درک است که بین آنها فاصله بیفتد.


شوهر بعد از تولد فرزند میبیند که همسرش بیشتر وقت خود را مشغول رسیدگی و غذا دادن به فرزندش است ،شوهر کودکش را دوست دارد ولی دلش میخواهد زنش همانند گذشته باشد. او باید با این سرگشتگی چه کند؟

پاسخ ساده است :

پیشنهاد مطالعه:  در دوران بارداری چه چیزهایی نباید خورد ؟

او باید بپذیرد که نمیتواند همسرش را به گذشته برگرداند و مجبور است در عرصه جدید با او همراهی کند لذا تنها دیگر خود را یک شوهر نمیبیند، بلکه به ایفای نقش پدر نیز میپردازد و تنها دراین حالت زندگی مشترکشان شکوفاتر خواهد شد.

چند نکته برای داشتن زندگی موفق بعد از تولد بچه

  • بر دوستی زناشویی خود متمرکز شوید و زمانی را به خودتان دو تا اختصاص دهید و به مادر وقت استراحت بدهید.
  • پدر کودک را نوازش کرده و با او بازی کند.باید دانست نوزادان شیرخواره تنهاکارشان شیرخوردن وخوابیدن و گریه کردن نیست بلکه حتی نوزاد چند روزه هم میتوانند هم بازی خوبی باشند.
  • زوجهای موفق و شاد درک میکنند کمک به یکدیگر در دانستن رویاهایشان یکی از اهداف ازدواج است و ما میخواهیم بدانیم که طرف مقابلمان چه در زندگی میخواهد .
  • باید بدانید زمانی که زندگی مشترک خود را با دفن یک رویا منطبق میکنید ،این رویا شکل دیگری به خود میگیرد و بصورت مشکلی لاینحل در می آید.
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×