"> رابطه جنسی با تعویض مفصل لگن - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

رابطه جنسی با تعویض مفصل لگن

تاثیر آرتروز بر زندگی بیمار

بیماری آرتروز باعث ایجاد درد و از کار افتادگی می شود که همین امر نیز به شدت زندگی روزمره بیماران را دچار تغییرات ناخوشایند می نماید. درد ناشی از آرتروز را می توان با استفاده بجا و صحیح دارو و ورزش رفع و یا کاهش داد.

یکی از فعالیتهای زندگی که تحت تاثیر آرتروز قرار می گیرد روابط جنسی بیمار می باشد که دچار تأثیرات نامطلوبی می شود:

* آرتروز باعث آسیب دیدگی غضروف مفصل ها می شود؛ این موضوع درد و محدودیت حرکتی بیمار را به همراه دارد و تمایل شخص را برای برقراری رابطه جنسی، کاهش می دهد.
* بیماری آرتریت روماتوئید (یکی از انواع آرتروز) باعث درد، سفتی و خستگی بیمار می شود و حرکات او را در هنگام برقراری رابطه جنسی با همسر، محدود می کند.
* 50 درصد از بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، دچار کاهش میل جنسی می شوند.

می توان امید به زندگی راحت تر داشت :
* تعویض مفصل لگن، زندگی بیماران را متحول می کند

* رابطه جنسی با تعویض مفصل لگن بدون محدودیت در حرکت

رهایی از درد

بیماران بعد از تعویض مفصل لگن، از مزایای مختلفی بهره مند می شوند؛ بهتر شدن روابط جنسی بعد از تعویض مفصل لگن نیز، یکی از مزیت های جراحی تعویض مفصل لگن برای بیماران است. شرایط بیماران با یکدیگر متفاوت است؛

بنابراین بهتر است بیمار با جراح لگن در این مورد صحبت کند. اغلب بیماران شش تا هشت هفته بعد از جراحی، هیچ محدودیتی ندارند.

حرکت بدون محدودیت

موفقیت جراحی تعویض مفصل لگن به قدری بالاست که بیمار بعد از پایان دوره بازتوانی، با هیچ محودیت حرکتی رو به رو نخواهد بود. شش تا هشت هفته بعد از تعویض مفصل لگن، انجام فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، شنا و بدنسازی امکان پذیر است.

پیشنهاد مطالعه:  آسیب‏ شناسی مسایل جنسی در اسلام

اگر بیمار در مدت زمانی که جراح تعیین می کند، محدودیت های ضروری را رعایت کند، در آینده نیز دچار هیچ مشکلی نخواهد شد. توصیه های بعد از جراحی لگن شامل موارد زیر هستند:

***خودداری از خم شدن از ناحیه مفصل لگن بیش از 90 درجه
***خودداری از حرکت دادن پای جراحی شده در عرض محور مرکزی بدن
***خودداری از چرخاندن انگشتان پای جراحی شده به داخل

رابطه جنسی با تعویض مفصل لگن

رابطه جنسی با تعویض مفصل لگن در خانمها

رابطه جنسی با تعویض مفصل لگن

sex life after hip replacement

توصیه های ضروری بعد از جراحی تعویض مفصل لگن

مصرف داروی مسکن پیش از رابطه جنسی

در هفته های اول بعد از جراحی تعویض مفصل لگن، مصرف داروی تسکین دهنده بین 20 تا 30 دقیقه پیش از برقراری رابطه جنسی، توصیه می شود. از مسکن های قوی استفاده نکنید.

مراقبت از مفصل لگن

برای محافظت از پا، یک بالش یا ملحفه در زیر پا قرار دهید؛ به طوری که از حرکت بیش از حد مفصل تعویض شده، جلوگیری شود. هنگام چرخش به پهلو، پای جراحی شده رو به بالا باشد.

حرکات آهسته و با احتیاط

مراقب میزان حرکت و سرعت حرکات خود در طول رابطه جنسی باشید. پیش از رابطه جنسی،‌ همسر خود را از محدودیت های لازم آگاه کنید و از او بخواهید تمام وزن خود را روی پای جراحی شده قرار ندهد.

ممکن است مدتی طول بکشد تا بیمار، با توجه به شرایط خود بهترین پوزیشن رابطه جنسی را پیدا کند. با پیدا کردن پوزیشن مناسب، برقراری رابطه جنسی نسبت به پیش از جراحی بسیار مطلوب تر و لذت بخش تر خواهد بود. این محدودیت ها، تنها در زمان مشخصی بعد از جراحی لگن اعمال می شوند. بیمار بعد از گذراندن دوره نقاحت و فیزیوتراپی، بدون محدودیت تمام حرکات را می تواند انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه:  رسیدن به ارگاسم چه مقدار زمان لازم دارد ؟

منابع رابطه جنسی با تعویض مفصل لگن :

http://www.recoversex.com/hip-replacement/sexual-relations-after-total-hip-replacement

https://health.clevelandclinic.org/2015/07/surprising-benefit-of-hip-replacement-a-better-sex-life/

http://www.lifescript.com/health/centers/osteoarthritis/articles/dont_let_arthritis_spoil_your_sex_life.aspx

http://taheriazam.com

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×