"> رابطه تمایل خوردن شیرینی با بیماری افسردگی در زنان - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

رابطه تمایل خوردن شیرینی با بیماری افسردگی در زنان

بیماری افسردگی در زنان

بیماری افسردگی در زنان

یک روانپزشک از علایم اولیه افسردگی را افزایش میل به خوردن شیرینی دانست. و اشاره کرد که بیماری افسردگی در زنان همیشه بطور نسبی بیشتر می باشد. ایشان افزود که بیماری افسردگی در زنان دو برابر آقایان و مردان می باشد.

آقای شاپور کریمی دکتر روانپزشک افزود با اینکه بسیاری از زنان به این بیماری مبتلا هستند آن را طبیعی می‌دانند زیرا متاسفانه در جامعه امروز چنانچه فردی ساکت باشد و یا کمتر در جمع حاضر شود و صحبت کند، طبیعی‌تر محسوب می‌شود. در جامعه ما به زنان شاد و با انرژی بیشتر از زنان افسرده برچسب می‌زنند و همین علت موجب شده تا آدم های افسرده را به عنوان آدم های خوب و قابل قبول بپذیریم. برای کاهش آمار افسردگی در جامعه باید پذیرش اخلاق افراد افسرده در جامعه به عنوان یک اخلاق خوب و قابل قبول تغییر کند.

این روانپزشک درباره علت بالا بودن موارد افسردگی در زنان، مهم‌ترین عامل را زن بودن و سیستم هورمونی زنان عنوان کرد و افزود: زنان به دلیل خصوصیات جسمانی و هورمونی و حساسیت‌هایی که دارند بیشتر مبتلا به افسردگی می‌شوند. ظلم به زنان، نرسیدن زن به جایگاه واقعی خودش در جامعه، استرس و زندگی در جامعه مردسالار موجب می‌شود تا زنانی که به صورت جسمانی و بیولوژی مستعد بیماری افسردگی هستند، بیش از مردان به این بیماری مبتلا شوند. اکثر زنان رگه‌هایی از افسردگی خفیف را دارند، اما آن را عادی دانسته و سعی در درمان آن نمی‌کنند. چنانچه زنان‌‌ همان مراحل اولیه افسردگی به روانپزشک مراجعه و درمان خود را شروع کنند راحت‌تر درمان می‌شوند. بیشتر مراجعین به روانپزشکان را افرادی تشکیل می‌دهند که در مراحل شدید افسردگی قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه:  اختلالات خواب در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی کم توجهی

وی افسردگی را عامل افزایش موارد خودکشی و مرگ عنوان کرد و یادآور شد: این بیماری حتی می‌تواند مشکلات جسمانی از قبیل مشکلات قلبی عروقی و افزایش وزن را نیز به دنبال داشته باشد.
کریمی همچنین علامت اولیه افسردگی را افزایش میل به خوردن شیرینی عنوان کرد و کاهش انرژی، لذت نبردن از زندگی، احساس غم دائمی و عذاب آور، کاهش و یا افزایش خواب و نیز کاهش یا افزایش وزن را از دیگرعلایم این بیماری دانست و گفت: افکار منفی همواره در ذهن بیماران افسرده وجود دارد و این افراد گاهی میل زیادی به خودکشی پیدا می کنند . در ضمن دردهای پراکنده متعدد و عدم تمرکز نیز از دیگر علامتهای بیماری افسردگی می باشد. که در ‌‌نهایت فرد مبتلا را در صورت عدم درمان به یک موجود کاملا نباتی و غیر فعال و منزوی مبدل می کند.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×