"> دوست داشتن تان را به فرزندتان نشان دهید - دکتر هلاکویی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

دوست داشتن تان را به فرزندتان نشان دهید – دکتر هلاکویی

دوست داشتن تان را به فرزندتان نشان دهید

همه والدین از صمیم قلب فرزندان و کودکان خود را دوست دارند و این بقدری برایشان مسلم است که فکر می کنند فرزندان شان هم به این دوست داشتن واقف هستند.

اما تجربه نشان داده که این طور نیست و برخی از مواقع اصلا فرزندان متوجه محبت والدین نمی شوند لذا پدر و مادر ها به هر وسیله ای که می توانند باید ابراز محبت کنند به فرزند و این عشق و علاقه درونی به بچه را عملا نیز به گونه ای که فرزندشان درک کند نشان دهند .

این نشان دادن محبت به فرزند آثار مثبتش در دوران بلوغ و نوجوانی کودک شما خودش را بروز می دهد در این زمان ها کودکانی که حالا نوجوان و جوان شده اند وقتی یقین دارند پدر و مادر آنها را دوست دارند از بسیاری از آسیب های اجتماعی و مسائل و مشکلاتی که گریبانگیر آنها در جامعه می شود در امان هستند و از طرفی بیشتر هم به حرف های پدر و مادر خود گوش می دهند.

دوست داشتن تان را به فرزندتان نشان دهید - دکتر هلاکویی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

دوست داشتن تان را به فرزندتان نشان دهید – دکتر هلاکویی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

به خاطر اهمیت این موضوع نگاهی به صحبت های دکتر هلاکویی می اندازیم تا ببینیم چکار کنیم تا فرزندمان بفهمد که دوستش داریم :

1-به فرزندتان بگویید که دوستش دارید.

این جمله باید اولین چیزی باشد که کودکتان صبح‌ها، پس از بیدار شدن از خواب، می‌شنود و نیز آخرین جمله‌ای باشد که پس از شنیدن آن به خواب می‌رود. موقع دعوا و مشاجره و هر زمانی که انتظارش را ندارد، بگویید که دوستش دارید.

پیشنهاد مطالعه:  تولد تا 5 سالگی- قسمت 20-جم لایف

2. برای فرزندتان بنویسید که دوستش دارید.

در کیف مدرسه‌اش، یادداشت کوچک یا کارت‌پستالی بگذارید که بر رویش نوشته‌اید: «دوستت دارم.» خوب است یادداشت‌ هایتان را درون کمد لباس‌ها، جعبه اسباب‌بازی‌ها یا زیر بالشتش پیدا کند. ابراز عشق و علاقه شما، با این نوشته‌ها، به کودکتان نشان می‌دهد که به او فکر می‌کنید، حتی زمانی که نمی‌توانید کنار هم باشید.

3. فرزندتان را در آغوشش بگیرید.

هیچ مانعی برای در آغوش گرفتن کودکتان وجود ندارد.

4. کودکتان را لمس کنید.

آرام به پشت او بزنید، بازوهایتان را دور شانه‌هایش حلقه کنید، موهایش را به‌هم بریزید.

5. در بازی‌ بچه هایتان شریک شوید.

توپ بزنید، برای پرندگان دانه بریزید، بادبادک هوا کنید و با او مسابقه دهید.

6. به فرزندتان گوش دهید، واقعاً گوش دهید.

در حین گوش دادن، جملاتی به زبان بیاورید که نهایت توجه‌تان را به صحبت‌های او نشان دهد. جملاتی مانند «نه‌بابا!»، «وای، چه جالب!»، «من اصلا ً نمی‌دانستم!»، «بیشتر در این مورد توضیح بده!»

7. بدون به زبان آوردن کلمه‌ای، با کودک تان حرف بزنید.

به تماشای بازی او در مدرسه یا زمین بازی بنشینید. لحظه‌هایی که به شما نگاه می‌کند یا نگاهتان با هم تلاقی می‌کند، به او لبخند بزنید. بد نیست از چشمک زدن هم برای ایجاد ارتباط با او استفاده کنید. علائم خاصی برای رابطه‌تان تعریف کنید که فقط خودتان دو نفر معنی آنها را بدانید.

تربیت کودک صحیح  اولین راز پرورش کودکی شاد تمجید از اوست.

تربیت کودک صحیح :   عملکرد کودک را نقد کنید و نه شخصیت او را.

پیشنهاد مطالعه:  شخصیت خودشیفته | دکتر فرهنگ هلاکویی

تربیت کودک صحیح :   افکار مثبت و تأیید‌کننده را به کودکتان القا کنید.

تربیت کودک صحیح :   کودکان کم‌سن با احساس امنیت شاد می‌شوند.

تربیت کودک صحیح   به کودکان بیاموزید که خوش‌بین باشند.

تربیت کودک صحیح :   کودکان چاق، در مقایسه با سایر کودکان، افسرده‌ترند.

تربیت کودک صحیح :   سعی کنید کودک خود را از همه ناراحتی‌ها دور نگه دارید

برگرفته از سخنرانی های دکتر هلاکویی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

خرید راه های کنترل خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده – فرزندپروری موفق

کلید واژگان : تربيت کودک , دوست داشتن تان را به فرزندتان نشان دهید  , تربيت کودکان ,  تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک 3 ساله ,  تربيت کودکان دکتر هلاکويي ,  تربيت فرزندان دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک+هلاکويي ,  روانشناسي کودک هلاکويي ,  دانلود تربيت کودک هلاکويي ,  دکتر هلاکويي تربيت کودک ,  سخنراني هاي دکتر هلاکويي ,  تربیت کودک صحیح ,  دوران بلوغ ,  نوجوانی ,  آسیب های اجتماعی ,  فرزندپروری موفق ,  فرزندپروری ,  آموزش فرزندپروری

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×