"> دلایل غفلت والدین از تربیت جنسی کودک - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

دلایل غفلت والدین از تربیت جنسی کودک

دلایل غفلت والدین از تربیت جنسی کودک

دلایل غفلت والدین از تربیت جنسی کودک

دلایل غفلت والدین از تربیت جنسی کودک

متاسفانه بسیاری از پدر و مادرها فکر می کنند که تربیت جنسی فقط و فقط آموزش در مورد مسایل جنسی و رابطه ی جنسی به فرزند است . چنین است که ، احتمالاً این عده از دوستان چنین افکاری از ذهنشان عبور می کند:

mehcom.com
-نباید ذهن فرزندمان را نسبت به موضوعات جنسی باز کنیم.
– توجه نشان دادن به موضوعات جنسی باعث می شود که فرزندمان از نظر جنسی مشتاق تر شود!
– هر زمان فرزندمان بزرگتر شد، خودش متوجه مسایل می شود.
– وقتی به سن ازدواج رسید با او صحبت خواهم کرد!

هیچیک از این طرز فکرها درست نیستند. این افکار باعث می شود که این والدین عزیز تلاش کنند که همیشه از کنار موضوعات جنسی کودک خود بگذرند، آنها در مقابل پرسش های جنسی کودک، پاسخ های بی ربط و نادرست می دهند و یا ممکن است سکوت کنند و یا بدتر از همه ممکن است فرزندشان را بابت سوالی که کرده، سرزنش کنند و احساس شرم در او ایجاد کنند.

از شما دعوت می کنم مطلب صحبت كردن با كودكان در مورد مسائل جنسی – مشاوره آنلاین مهکام را نیز مطالعه نمایید.

گروه دیگری از والدین احساس می کنند که با موضوعات جنسی راحت نیستند و به علت شرم و خجالتی که نسبت به این موضوعات دارند، همیشه از کنار مسایل جنسی فرزندشان می گذرند، زیرا نمی توانند در این مورد صحبت کنند.

این گروه نیز برخورد مناسبی در رابطه با رفتارهای جنسی، کنجکاوی های جنسی یا بازی های جنسی کودکان خود ندارند.

پیشنهاد مطالعه:  تربیت جنسی از کودکی تا نوجوانی و جوانی

بعضی از پدران و مادران هم فکر می کنند که آگاهی زیادی برای تربیت جنسی فرزندشان و روبرو شدن با مسایل جنسی او ندارند. آنها نمی دانند از چه زمانی و چگونه تربیت جنسی فرزندشان را شروع کنند.

mehcom.com
پاسخی که می توان به همه ی پدران و مادران گرامی داد، اینست که: شما تنها نیستید! در واقع اغلب والدین همین افکار و احساسات را تجربه می کنند و این فقط مختص شما نیست.

در درجه ی اول شما باید از اهمیت تربیت جنسی فرزند خود مطلع باشید و آن را جدی بگیرید. سعی کنید که آگاهی های خود را از طریق منابعی که در دسترس هستند، مانند کتاب، فایل های آموزشی، شرکت در کارگاه های آموزشی، افزایش دهید و در صورت نیاز از یک متخصص کمک بگیرید.)

درباره تربیت جنسی کودکان بیشتر بدانیم.

منبع : کتاب تربیت جنسی نویسنده دکتر خوشکام

 

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×