"> خواص عجیب سیر - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

خواص عجیب سیر

خواص-مصرف-کنجد

خواص-مصرف-کنجد

سیر از جمله سبزیجات پر خاصیتی  است که به‌صورت‌های مختلف شامل خام، پخته، سرخ‌شده، ترشی، خشک و پودر مورد مصرف قرار می‌گیرد .سبزی سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌هایB1 ، B2 و B3 است.خواص درمانی سیر از نظر علم پزشکی بسیار فراوان میباشدسیر دارای انتی بیوتیکی به نام الیسین میباشد
خوردن سیر خام باکتری‌ها را از بین برده و قدرت ایمنی بدن را بالا می‌برد.
سیر پخته نیز نقش کاهش‌دهنده کلسترول خون را برعهده دارد، آن را رقیق کرده و از تشکیل لخته‌ های خونی ممانعت میکند .
سیر پخته یک ضداحتقان، ضدسرفه و پیشگیری‌کننده از برونشیت است.
سیر برای درمان بیماری‌های مختلفی ازجمله آسم، برونشیت، روماتیسم، نقرس، میخچه و زگیل (به صورت موضعی)، سل، دندان درد، نیش‌زدگی و فشار خون‌بالا مفید است. در ضمن، سنگ کلیه را از بین میبردو در ضدعفونی‌کردن دستگاه‌های ادراری و عفونت‌های واژینال و مثانه نیز مؤثر است.سیر حافظه را قوی کرده و فراموشی را از بین می‌برد.سیر از جمله سبزیجاتی است که باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها می‌شود.مادران شیرده در خوردن سیر زیاده‌روی نکنند زیرا سبب تغییر مزه شیر آنها شده و ممکن است نوزاد از خوردن شیر دوری کند.
خوردن سیر سبب از بین رفتن سلولهای سرطانی و کاهش کلسترول خون می‌شود .
سیر با آن که خواص بسیاری دارد باید به اندازه اعتدال مصرف شود. زیرا استفاده زیاد از آن در بعضی اشخاص موجب سردرد، ضعف نیروی جنسی، ضعف چشم و عوارض بواسیر می‌شود .مصرف سیر مقدار LDL خون را کاهش می‌دهد.
سیر بادشکن وضد عفونی کننده است. خوردن سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماریها افزایش می‌دهد. سیر محرک و تقویت کننده بدن و داروی سرماخوردگی و زکام است و نیز در معالجه بیماری سل اثر خوبی دارد.
سیر سبب کاهش غلظت خون شده و در تنگی نفس نقش موثری دارد. همچنین چون گرم و خشک است بنابراین رطوبت معده را از بین برده و دردهای مفاصل را درمان می کند.
سیر درمان کننده دردهای مفاصل، سیاتیک و نقرس است و زخم‌های ریه و درد معده را از بین برده و سنگ‌های کلیه را شکسته و از بین می برد.

پیشنهاد مطالعه:  فواید و خواص گلابی ، این میوه خوردنی و دوست داشتنی

.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×