"> خانواده شاد ، خانواده موفق است -مجله اینترنتی مهکام ویژه آموزش خانواده
مشاوره آنلاین مهکام

خانواده شاد ، خانواده موفق است

مهکام-خانواده-شاد-،-خانواده-موفق-است

خانواده شاد ، خانواده موفق است

در بخشهای پیشین به بررسی خانواده شاد ایرانی  از نگاه آقای  دکتر نعمت الله فاضلی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی پراختیم حال به بخش خانواده شاد، خانواده موفق برگرفته از گفتگوی آقای دکتر با فراکاو می پردازیم:

خانواده شاد ، خانواده موفق است

علاوه بر لذت و امید مفهوم موفقیت نیز از ارکان مفهوم شادی است. ما برای داشتن یک خانواده شاد و یک شادی خانوادگی باید بتوانیم خانواده‌ی موفق و انسانی موفق را شکل دهیم.
انسان موفق انسانی است که تلاش می‌کند تا به چیزهایی که دوست دارد، دست بیابد. موفقیت به دست آوردن چیزهایی است که دوست داریم. لازمه چنین موفقیتی این است که علایق و دوست داشتن‌های خانواده را افزایش دهیم. خانواده‌ای موفق است که علایق افراد گسترده باشد.

انسان‌های افسرده کسانی هستند که به چیزی دیگر دل نمی‌بندند و چیزی را دوست ندارند وچیزی دیگر آنها را تحریک نمی‌کند و دنیا برای آنها دوست داشتنی نیست و مجموعه‌ای از نفرت‌هاست. انسان و خانواده موفق، انسان و خانواده‌ای است که می‌تواند چیزهای زیادی را دوست داشته باشد. از این رو چیزی که پیروزی یا موفقیت را تعیین می‌کند ابزارهای ما نیست، بلکه عشق و علاقه و دوستی‌های ماست.

ما اگر بتوانیم عشق را در درون خانواده گسترش دهیم، در آن صورت دست یافتن به موفقیت کار آسانی خواهد بود. به تعبیر مولانا:
آب کم جو تشنگی آور به دست
تا بجوشد آب از بالا و پست
تشنگان گر آب جویند از جهان
آب هم گردد به کام تشنگان
ما برای رسیدن به آب باید تشنه باشیم، برای موفقت نیز باید علائقه‌ای داشته باشیم که اگر چنین شد، چون که صد آمد نود هم پیش ماست.

پیشنهاد مطالعه:  خانواده شاد و سفر‌های خانوادگی

خانواده شاد خانواده عاشق است، خانواده‌ای که انسان‌ها در آن آروزهای زیادی دارند، و نه فقط آروز دارند، بلکه آن قدر به آروزها‌ی‌شان علاقه مندند که برای رسیدن به آن مبارزه و تلاش می‌کنند. شادی از درون کوشش‌ها و مبارزه‌های ما بیرون می‌آید، نه از راه لم دادن در گوشه‌ای و نه از راه تجربه لذت‌های گذرا، شادی‌های پایدار خانواداگی حاصل کوشش‌های دائم و مستمر تک تک اعضای خانواده است.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده شاد و خوشبخت ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×