"> حریم روابط زناشویی را نزد بچه ها رعایت کنیم - همسرداری موفق - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

حریم روابط زناشویی را نزد بچه ها رعایت کنیم – همسرداری موفق

 حریم روابط زناشویی

روابط زناشویی خصوصی ترین رفتار و حوزه زن و شوهر در خانواده و در جامعه می باشد. که حتی فرزندان نیز نباید از آن با خبر شوند .

بنابراین در هر خانواده موفق و کارآمدی باید توجه ویژه ای برای محفوظ ماندن این حریم مبذول دارند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

مبادا کسی با زنش آمیزش کند در حالی که در گهواره بچه ای به آن دو نگاه می کند. سوگند به آن که جانم در دست اوست ، اگر مردی با زنش در حالی که طفل بیداری در اتاق هست که آن دو را می بیند و نفس و صدای آنها را می شنود، آمیزش کند ، آن بچه هرگز رستگار نشود و زناکار گردد. فروع کافی، ج 5،ص 499

حریم روابط زناشویی را نزد بچه ها رعایت کنیم - همسرداری موفق-www.mehcom.com

حریم روابط زناشویی را نزد بچه ها رعایت کنیم – همسرداری موفق-www.mehcom.com

برخی راه کارها برای محفوظ ماندن حریم روابط زناشویی

وقتی شما فرزند یا فرزندانی دارید، هرگز خود را در فشار و تنگنا قرار ندهید.

از همان ابتدا اتاق خواب بچه ها را جدا کنید.

خانم خانه حتمأ باید وقت خواب بچه ها را تنظیم نماید به گونه ای که بچه ها زودتر از پدر و مادر به رختخواب روند.

هرگز به بهانه ترس یا تنهایی، آنها را به خود وابسته نکنید.

دقت کنید در وقت آمیزش در معرض دید فرزندان نباشید.

بین زن و مرد مسائلی وجود دارد که حتی فرزندان هم نسبت به آن نامحرم هستند پس مواظب فضای خصوصی بین خود و همسرتان باشید تا کسی به آن راه نیابد.

پیشنهاد مطالعه:  عواملی که باعث از بین رفتن میل جنسی در همسران می شود

روابط جنسی فقط به معنای آمیزش و مقاربت نیست که آداب خاصی نیاز داشته باشد پس برای معاشقه و مغازله هم که شده هر روز به خلوتگاه خود سری بزنید.

سعی کنید سه وقت خلوتی را که خداوند برای شما در نظر گرفته (پس از نماز صبح، بعد از نماز عشاء و هنگام ظهر) از دست ندهید و حداقل با صحبت های خصوصی و عاشقانه خود خستگی های روزانه را از تن یکدیگر در آورید .

یادتان باشد فرزندان دوربینهای مدار بسته ای هستند که نسبت به تمام مسائل کنجکاو هستند، شما هم نسبت به نوع پوشش ، آرایش و رفتار خود حساس باشید.

از همان کودکی به فرزندانتان بیاموزید برای ورود به اتاق خواب شما اجازه بگیرند.

وقت حمام رفتن خود را به گونه ای تنظیم کنید که ضمن این که غسل شما به تأخیر نمی افتد کنجکاوی فرزندانتان را نیز برنینگیزد.

همیشه این ضرب المثل را به یاد داشته باشید” دیوار موش داره، موش هم گوش داره” ! پس مطمئن باشید، پچ پچ های شما در حضور بچه ها گوش آنها را تیز تر می کند.

حتمأ شما هم این طنز معروف را شنیده اید که علاوه بر آب هویج، دامن کوتاه زنان هم سو، چشم را زیاد می کند پس با این توجیه که نوجوانان و جوانان ما به این طرز لباس پوشیدن ما عادت کرده اند هر نوع لباسی نپوشیم!

رعایت حال فرزندان در نوع لباس پوشیدن به این معنا نیست که حقوق همسر خود را نادیده بگیریم و همیشه کثیف و نا مرتب باشیم! بلکه با به خرج دادن کمی سلیقه می توان لباس هایی تهیه کرد که هم حقوق همسر رعایت شود و هم از آسیب روانی(تحریک غریزه) فرزندان جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه:  بیداری جنسی در کودکان

شما می توانید به مقاله پسرهای نوجوان چگونه تحریک جنسی می شوند ؟ مراجعه کنید.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر- مهارت های همسرداری و زناشویی

منبع : nahad.sums.ac.ir

 کلمات کلیدی: مهارت های همسرداری ,  همسرداری ,  زناشویی ,  مهارت های زناشویی ,  خانواده برتر ,  آموزش خانواده ,  مجله اینترنتی ,  روابط جنسی ,  آمیزش ,  مقاربت ,  معاشقه ,  مغازله ,  رابطه جنسی ,  روابط زناشویی ,  همسرداری موفق

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×