"> جلوگیری از سکته مغزی و قلبی با مصرف مرتب آسپرین - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

جلوگیری از سکته مغزی و قلبی با مصرف مرتب آسپرین

جلوگیری از سکته مغزی و قلبی

مهکام جلوگیری از سکته مغزی و قلبی با مصرف مرتب آسپرین

مهکام جلوگیری از سکته مغزی و قلبی با مصرف مرتب آسپرین

آثار و فواید معجره آسای مصرف مرتب آسپرین

نتیجه این تحقیقات به طور خلاصه این می باشد که افرادی که پا به سن ( یعنی از حدود 50 سال بیشتر) هستند برای جلوگیری از سکته مغزی و قلبی باید هر شب قبل از خواب یک قرص آسپرین استفاده کنند . تا به مقدار زیادی از حمله و سکته قلبی و مغزی جلوگیری کنند. و قبل از درمان سکته مغزی و قلبی از وقوع آن پیشگیری کرد.

محققان علوم پزشکی و بهداشتی :نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است در صورتی که آسپیرین دقیقا قبل از رفتن به رختخواب مصرف شود، ممکن است بیشترین فایده را برای سلامتی انسان داشته باشد.

به گزارش پزشکان بدون مرز، خوردن روزانه آسپیرین به رقیق شدن خون و جلوگیری از تشکیل پلاکت کمک می کند، و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

کسانی که برای جلوگیری از مشکلات قلبی و سکته مغزی آسپیرین می خورند بهتر است  آن را شب ها مصرف کنند

احتمال وقوع عوارض قلب و عروق در ساعات صبح سه بار بیشتر از باقی ساعات شبانه روز است یعنی زمانی که فشار خون و فعالیت پلاکت ها معمولا در بالاترین حد است.

در مطالعه تازه محققان در مرکز پزشکی دانشگاه لایدن در هلند 290 بیمار قلبی را تحت بررسی قرار دادند که برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی در آینده آسپیرین می خوردند. مصرف روزانه آنها 100 میلیگرم بود.

در یک مرحله از تحقیق، آسپیرین برای سه ماه اول صبح به آنها داده شد. در دومین مرحله از تحقیق آنها آسپیرین را قبل از خواب خوردند.

پیشنهاد مطالعه:  بیخوابی باعث کاهش سلول های مغز می شود

محققان دریافتند که وقتی آسپیرین شب ها مصرف می شد، فعالیت پلاکت خون در صبح خیلی بیشتر کاهش می یافت که خوب است.

با این حال فشار خون در هر دو مرحله یکی ماند.

دکتر توبیاس بونتن محقق اصلی این مطالعه گفت که او و همکارانش در مطالعات آینده بروز مشکلات قلب و عروقی را بررسی خواهند کرد.

اما همزمان او گفت که شاید بهتر باشد کسانی که روزانه آسپیرین می خورند آن را پیش از خواب بخورند نه صبح اول وقت.

او اشاره کرد که بعضی دیگر از داروهای قلب و عروق هم شب ها مصرف می شود، مثل بعضی استاتین ها تا تولید کلسترول در طول ساعات خواب را خنثی کند.

او گفت که آسپیرین یکی از موثرترین داروهای موجود است و حالا شاید با مصرف آن قبل از خواب بر تاثیرش افزوده شود.

به گفته محققان افراد مبتلا به بيماري قلبي عروقي بايد اين دارو را مصرف كنند مگر آن كه يك محدوديت پزشكي مانند حساسيت فوق‌العاده يا عدم تحمل گوارشي وجود داشته باشد.

نتایج این مطالعه و تحقیق در کنفرانس انجمن قلب آمریکا در دالاس اعلام شد .

مطالعات قبلي هم نشان داده‌ بودند كه مصرف آسپرين مي‌تواند مشكلات قلبي عروقي مهلك و غيركشنده هر دو را در بيماران قلبي بهبود می بخشد. به گفته پژوهشگران و محققان متاسفانه عليرغم تاييد اين اثر حفاظت‌بخش و مهم آسپرین ، افراد در معرض خطر بطور مرتب آسپرين مصرف نمی کنند.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده فرزندپروری همسرداری

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×