"> تفاوت در ارزشها از نگاه زن و مرد-رازهای همسرداری موفق - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تفاوت در ارزشها از نگاه زن و مرد-رازهای همسرداری موفق

تفاوت در ارزشها از نگاه زن و مرد

در این مطلب می خواهیم ببینیم که مردان و زنان به چه چیزهایی در زندگی ارزش قائل می شوند و دوست دارند در چه جنبه هایی از زندگی موفق شوند. در این قسمت تفاوت در ارزشها از نگاه زن و مرد را بررسی می کنیم :

مردان برای قدرت، شایستگی و توانایی، ارزش قائلند. آنها همواره برای آنکه خودشان را مطرح کنند کارهایی انجام میدهند. مردان دوست دارند تا قدرت و مهارت خویش را افزایش دهند. موفقیت و پیشرفت، بیش از هر چیزی موجب خرسندی و رضایت خاطر آنها میشود.

در نزد مردان، احساس خوب داشتن در مورد خویش هنگامی تحقق مییابد که خودشان بتوانند به اهدافشان نائل شوند. از نظر آنها، فرد دیگری نمیتواند آنها را به سر منزل مقصود برساند. مردان افتخار میکنند که خودشان به تنهایی کارهایشان را انجام میدهند. از نظر آنها، استقلال، نشانه توانایی، قدرت و شایستگی است.

تفاوت در ارزشها از نگاه زن و مرد-رازهای همسرداری موفقwww.mehcom.com

تفاوت در ارزشها از نگاه زن و مرد-رازهای همسرداری موفقwww.mehcom.com

شناخت این ویژگی مردان، به زنان کمک میکند تا بفهمند چرا «مردان در قبال اصلاح رفتارشان یا انجام آنچه به آنها توصیه میشود، تا آن اندازه مقاومت میکنند». ارائه راه حل به مردان توسط همسرانشان، این تصور را در ذهن آنها ایجاد میکند که به عقیده همسرانشان آنها نمیدانند چه کار کنند یا خودشان از پس کارهایشان بر نمیآیند. مردان نسبت به چنین تلقیای بسیار حساسند، زیرا مسأله شایستگی برای آنها بسیار اهمیت دارد.

مردها از آنجا که تمایل دارند خودشان مشکلات خویش را برطرف کنند به ندرت درباره مشکلات خود با دیگران صحبت میکنند، مگر آنکه نیاز به توصیه ای کارشناسانه داشته باشند. به عقیده مردان، وقتی شما میتوانید کاری را انجام دهید، در خواست کمک، امری ناپسند و نشانه ضعف و ناتوانی تلقی میشود.

پیشنهاد مطالعه:  مشاوره در جلوگیری از طلاق

اما زنان ارزشهایی متفاوت دارند. آنها برای عشق و محبت و برقراری ارتباط، ارزش قائلند. خویشتن وجود آنان از طریق احساسات و چگونگی روابطشان معنا پیدا میکند. زنان از طریق گفتگو و طرح مسائل خویش و برقراری ارتباط به رضایت و خرسندی میرسند.

یک زن، پیشنهاد کمک به او را نوعی اهانت تلقی نمیکند و نیاز به کمک از سوی دیگران را نشانه ضعف و ناتوانی آنان نمیداند. به همین دلیل، وقتی زن پیشنهاد کمک به کسی میدهد تصورش این است که باید مورد محبت قرار گرفته از او تقدیر شود. اما پیشنهاد کمک به یک مرد میتواند این احساس را در او زنده کند که به عقیده فرد پیشنهاد دهنده، او فردی بیکفایت و ناتوان است. در این حالت، واکنش مرد بسیار شدید خواهد بود.

برای بسیاری از مردان، این امر از اهمیت زیادی برخوردار است که ثابت کنند، خود میتوانند به اهدافشان برسند، اگر چه آن هدف، موردی مثل پیدا کردن یک نشانی باشد. احساسات مردان این گونه است: «اگر کسی نسبت به انجام کاری جزئی؛ همچون پیدا کردن نشانی به من اعتماد نداشته باشد، چگونه میتواند برای انجام کاری بزرگ به من اعتماد کند؟!»

مردان از اینکه خود را کارشناس ببینند احساس غرور میکنند؛ به ویژه وقتی موضوع، مربوط به تعمیر وسائل فنی، مکانیکی یا حل مشکلی باشد. در چنین مواقعی است که زن به جای توصیه یا انتقاد، بهتر است به گونه ای محبتآمیز موافق شوهرش باشد.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر ایرانی-رازهای همسرداری موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  الگوی خانواده برتر از نگاه رهبر انقلاب (5)

******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »

******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام

تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »

******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×