"> تشخیص زوج های خوشبخت-طبق دیدگاه گاتمن - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تشخیص زوج های خوشبخت-طبق دیدگاه گاتمن

تشخیص زوج های خوشبخت طبق دیدگاه دکتر جان گاتمن

در مطلبی تشخیص طلاق زوجین طبق تجربیات و تحقیقات دکتر جان گاتمن را مورد بررسی قرار دادیم که می توانید از لینک زیر آنرا مطالعه نمایید.

6 نشانه پیش بینی کننده طلاق از نظر دکتر گاتمن

تشخیص زوج های خوشبخت-طبق دیدگاه گاتمن

تشخیص زوج های خوشبخت-طبق دیدگاه گاتمن

تشخیص زوج های خوشبخت

اما تشخیص زوج های خوشبخت چگونه امکان پذیر هست؟ در این مطلب به بررسی پیش بینی کننده های زوج های خوشبخت از نظر دکتر گاتمن مشهور می پردازیم.

همانطور که گفتیم دکتر جان گاتمن علاوه بر پیش بینی طلاق معتقد است که خوشبختی و یا بهبود روابط زن و شوهر را در سالهای بعدی زندگی نیز پیش بینی کرد.

فقط 5 ساعت در هفته = زندگی مشترک رضایت بخش

دکتر جان گاتمن در تحقیقات خوب به این نکته رسید که اگر هر زوج در هفته فقط ۵ ساعت را صرف زندگی مشترکشان کنند روابط شان بهتر خواهد شد. کارهایی که افراد موفق در زندگی زناشویی موفق انجام می دهند در زیر آمده است:

کارهایی که زوج خوشبخت انجام می دهند؟

– خداحافظی:

این زوج‌ها هر روز قبل از خداحافظی، درباره کارهایی که قرار است در آن روز بکنند سوالاتی از همدیگر می‌کنند (۲ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، جمعاً ۱۰ دقیقه).

– تجدید دیدارها:

این زوج‌ها در پایان هر روز کاری یک گفتگوی آرام و بی استرس با هم دارند.

در این فرصت آن‌ها می‌توانند روابط خود را عمیق‌تر سازند و از خستگی و دل مشغولی های هم آگاه شوند (۲۰ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، و جمعاً ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه در هفته).

پیشنهاد مطالعه:  مشاور خانواده : گوش دادن به همسر را جدی بگیرید !

پیشنهاد مطالعه:5 حقیقت درباره خیانت زناشویی – ویژه متاهلین

– محبت:

این زوج‌ها محبت خود را از طریق رفتارهایی همچون لمس کردن هم، روابط عاشقانه و بخشش در مواقع مناسب ابراز می‌کنند (۵ دقیقه در روز، ۷ روز در هفته و جمعاً ۳۵ دقیقه در هفته).

– قرار هفتگی:

این زوج‌ها یک قرار هفتگی دو نفره در فضایی خلوت و آرامش بخش برای تازه کردن عشق خود دارند (۲ ساعت در هفته).

– تحسین هم و قدردانی:

این زوج‌ها هر روز حداقل ۵ بار قدردانی و محبت صادقانه‌ای بین خود رد و بدل می‌کنند (۵ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، و جمعاً ۳۵ دقیقه در هفته).

با توجه به کارهایی که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند می‌بینیم که انجام این کارها زیاد زمان‌بر نیست. اما همین کارهای به ظاهر ساده می‌تواند روابط زناشویی زوجین را به طرز شگفت انگیزی بهتر کند.

پیشنهاد مطالعه: 10 راز ازدواج موفق – دکتر ویلیام گلاسر

منبع تشخیص زوج های خوشبخت : هفت اصل برای زندگی زناشویی کارآمد/ جان گاتمن و نان سیلور. ترجمه نسرین مصباح وهمکاران ،انتشارات ایتا

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×