"> تاثیر تنظیم هیجانات در سلامت روانی (قسمت اول)-مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تاثیر تنظیم هیجانات در سلامت روانی (قسمت اول)

تاثیر تنظیم هیجانات در سلامت روانی – همه ی ما آدمها حتما در طول روز اشکال مختلفی از هیجانها را گاهی به شکل خوشایندش و گاهی به شکل ناراحت کننده آن تجربه می کنیم.

گاهی در طول یک روز هیجاناتی مانند: شاد، ناراحتی، خشمگینی یا ترس را تجربه می کنیم. اما گاهی چنان از این تغییر هیجانی دچار تاثیر می شویم که خودمان شرمنده و ناراحت از واکنشی می شویم که به هیجانات داده ایم.

تاثیر تنظیم هیجانات در سلامت روانی (قسمت اول)

تاثیر تنظیم هیجانات در سلامت روانی (قسمت اول)

تاثیر تنظیم هیجانات در سلامت روانی

به هر حال تمام انسانها تلاش می نمایند که به با استفاده از روش های کارآمد بتوانند با هیجانات بد، مقابله نمایند.

تجربه ی هیجانات از ضرورتهای اساسی زندگی است و زندگی بدون هیچانات جریان نمی یابد. همچینن بدون وجود هیچانات زندگی ما معنای خود را از دست خواهد داد و ارتباطات متقابل ما با دیگران به حداقل خود خواهد رسید.

ما با استفاده از ابزار هیجان می توانیم اطلاعات مختلفی به دیگران در مورد نیازها و حقوقمان انتقال دهیم . همچینن به کمک ابراز هیجانات در ما انگیزه های لازم برای ایجاد تغییرات مختلف و فرار از موقعیتهای مشکل زا ایجاد می شود.

با وجود فواید مختلفی که ابراز هیجانات در زندگی ما دارد اما در مواقعی ابراز نامناسب هیجانات ما را گرفتار می نماید و سبب ایجاد دردهای مختلف روانشناختی در ما می گردد.

عوامل موثر در هیجانات

در تجربه ی هیجانات مختلف مانند: هیجان اضطراب، هیجان نگرانی و … عوامل زیر نقش دارند:

-عامل ارزیابی شناختی (مانند وجود افکار مختلف ناراحت کننده )
-عامل حس های جسمانی ( مانند احساس لرزش یا افزایش میزان ضربان قلب )
-عامل قدرت شخصی ( مانند میزان ارزیابی توانانیها خود برای مقابله با هیجانات منفی )
-عامل احساس ( مانند احساس وحشت )
-عامل رفتار حرکتی ( مانند حالت بیقراری)

پیشنهاد مطالعه:  گزیده ای از سخنان دکتر فرهنگ هلاکویی درباره شادی و خوشبختی

آنچه که در قسمت دوم می خوانید:

حالت عدم تنظیم هیجانی، مسخ شخصیت و مسخ واقعیت، انواع مقابله با هیجانات، روش های رسیدن به حالت تنظیم هیجانی، تاثیر حالت عدم تنظیم هیجانی، تاثیر سبک پاسخ نشخوار ذهنی، نظر لیهان درباره هیجانات، ارزش ابراز هیجانات، مناطق مغزی درگیر در هیجانات

تاثیر تنظیم هیجانات در سلامت روانی (قسمت دوم)

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×