"> بیماری آسم و دانش آموزان مدرسه ای - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

بیماری آسم و دانش آموزان مدرسه ای

خطربروزعلایم  بیماری  آسم در مدارس کنترل شود

بیماری آسم و آلرژی در فصول سرد سال شدت پیدا می کند. و والدین و اولیاءمدرسه می توانند با تمهیداتی از شدت حملات آسم در فرزندان شان و دانش آموزان جلوگیری کنند. چرا که تقریبا شش ماه از سال که یعنی پاییز و زمستان که بیماری آسم شدت پیدا می کند . این بیماران کوچک زمان نسبتا زیادی را در مدرسه به سر می برند.

به همین دلیل متخصصان آسم و آلرژی تاکید می کنند که مسئولان مدرسه باید دانش آموزانی را که دچار بیماری آسم هستند، شناسایی کنند و با توجه به این که نیمی از سال تحصیلی در فصول سرد سال است، این دسته از دانش آموزان را در هوای سرد و در صف های طولانی نگه ندارند و حتی از بازی کردن این دانش آموزان در هوای سرد جلوگیری کنند، چون هوای سرد باعث می شود تا بیماری آنها تشدید شود. البته این متخصصان یکی از راه های کنترل آسم بویژه در هوای سرد را تزریق واکسن آنفلوآنزا می دانند.
در کودکان مبتلا به آسم، مواجه نشدن با گردوخاک و دود و بوی سیگار، مواجهه نشدن با گرد و غبار ناشی از استفاده از گچ تخته سیاه، مصرف نکردن شکلات، پاستیل، مواد رنگی و مواد آلرژی زا بسیار مهم است.
آگاه کردن مسئولان مدرسه از بیماری آسم در کودک، نیاز به انجام اقدامات اورژانسی در صورت بروز حمله آسم در کودک و استفاده از اسپری های آسم به طور منظم یا هنگام ورزش ضروری است.

پیشنهاد مطالعه:  مواد غذایی موثر برای درمان اسهال
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×