"> با چه کسانی ازدواج نکنیم ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

با چه کسانی ازدواج نکنیم ؟

دختران-و-پسران-با-چه-کسانی-ازدواج-نکنیم-؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم ؟

با چه کسانی ازدواج نکنیم ؟ با چه دختری ازدواج نکنیم ؟ با چه پسری ازدواج نکنیم ؟

هر انسانی قبل از ازدواج باید برای انتخاب همسر آینده اش یکسری معیار را تعریف کند. و بر اساس این معیارهای عقلانی نه معیار های عاطفی و هیجانی ! فردی را که برای ازدواج و یک عمر زندگی مشترک مناسب است را انتخاب نماید. تا در امر تشکیل خانواده دچار مشکل نشود . به همین خاطر پیش از ازدواج مطلب زیر را بخوانید :

افراد دارای هوش هیجانی پایین

تحقیقات روان شناسان در دهه های اخیر ثابت کرده که تنها هوشبر (IQ) برای موفقیت در زندگی کافی نیست، بلکه ما برای داشتن یک زندگی خوب و خشنود کننده به نوع دیگری از هوش یعنی هوش هیجانی نیازمندیم. روان شناسان، هوش هیجانی را به صورت توانایی شناسایی احساسات و هیجانات خود و دیگران، تمایز گذاشتن میان آنها و استفاده از اطلاعات حاصل از آنها در تفکر و اعمال تعریف کرده اند. افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند، دارای ویژگی هایی هستند که زندگی با آنها را بسیار مشکل می سازد. از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- بروز ندادن احساسات

یادتان باشد برای ازدواج و تشکیل خانواده موفق حتما همسر آینده شما خصوصیات منفی زیر را نداشته باشد:

  • توجه نکردن به احساسات دیگران
  • ناتوانی در مقابله با هیجانات منفی مانند خشم، اضطراب و… (اغلب این افراد قادر به کنترل خشم خود نیستند)
  • مقابله ناکارآمد با مسائل و مشکلات زندگی روزمره
  • ناشادی و بدبینی کلی
پیشنهاد مطالعه:  تشابه رشد عاطفی و فکری مهمترین معیار انتخاب همسر

2 – افرادی که هنوز درگیر روابط قبلی شان هستند

اگر هربار که فرد موردنظرتان را می بینید، حتما یکی دو خاطره از نامزد یا همسر قبلی اش تعریف می کند، اگر هنوز هم موقع صحبت کردن درباره زندگی مشترک قبلی اش بغض می کند یا به نحو شدیدی مشوش می شود، یا اگر هنوز به هر دلیلی ارتباط خود را با همسر سابقش قطع نکرده است، بدانید که آمادگی شروع رابطه جدیدی را ندارد.

فرد آسیب دیده در این موارد، یا کسی را به عنوان همسر انتخاب می کند که ویژگی هایش کاملا مخالف خصوصیات همسر سابقش باشد، یا فردی را انتخاب می کند که ویژگی هایی کاملا مشابه همسر قبلی داشته باشد. دلیلی دیگری که ممکن است موجب انتخاب شده باشد، فرار از هیجانات منفی پس از جدایی است. به هر حال آنچه مسلم است، این است که شما به خاطر خودتان و بر مبنای ویژگی های فردی تان انتخاب نشده اید. اگر فرد موردنظرتان از شریک سابق خود جدا شده و طلاق را تجربه کرده است، برای کنارآمدن با شرایط جدیدش به زمان نیاز دارد.

3 – افراد مبتلا به اختلالات جنسی

خانم باربارادی آنجلیس روانشناس پر آوازه آمریکایی در کتاب «آیا تو آن گمشده ام هستی» اختلالات جنسی را به سه دسته تقسیم کرده است:

مهم ترین دسته این اختلالات که پیش از ازدواج می توان به آن پی برد، عدم عزت نفس و نجابت جنسی است. اگر فرد موردنظر شما در ارتباطات خود باجنس مخالف حریمش را رعایت نمی کند، اگر احساس می کنید بیش از حد با دیگران گرم می گیرد یا رفتار و پوشش وی با فرهنگ ما سازگار نیست، یا اگر همیشه درباره افراد جنس مخالف اظهارنظر می کند، بدانید مشکلی وجود دارد. متاسفانه احتمال اینکه افراد بعد از ازدواج این عادت نامطلوب را ترک کنند، بسیار کم است.

پیشنهاد مطالعه:  تصمیم گیری برای ازدواج

4 – افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند

متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم همین که همسر آینده مان به بلوغ جسمانی رسیده باشد، برای تشکیل زندگی مشترک کافی است. غافل از آنکه رسیدن به بلوغ عاطفی و اجتماعی نیز به همان اندازه بلوغ جسمی مهم است. این گونه افراد مستقل نشده و به شدت به دیگران (خانواده یا دوستان) وابسته اند و بدون کمک آنها قادر به تصمیم گیری نبوده و به هیچ وجه مسئولیت پذیر نیستند. همه این ویژگی ها، زندگی کردن با این افراد را مشکل می سازد.

مهکام مجله آنلاین آموزش خانواده موفق ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×