"> با دزدی کودکان چه کنیم ؟ و نحوه برخورد با آن - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

با دزدی کودکان چه کنیم ؟ و نحوه برخورد با آن

با دزدی کودکان چه کنیم ؟ برخورد صحیح و مقابله با دزدی کودکان در خانه و مدرسه- با دزدی کودکان چگونه رفتار کنیم ؟ آیا شما هم با بچه هایی که گاهی اموال و اشیاء دیگران را برمیدارند مواجه هستید؟ پس با مشاوره آنلاین مهکام باشید:

با دزدی کودکان چه کنیم ؟ و نحوه برخورد با آن

با دزدی کودکان چه کنیم ؟ و نحوه برخورد با آن

با دزدی کودکان چه کنیم ؟

خصوصیات یا ویژگی های شخصیتی کودکانی که دزدی می کنند:

1. برداشتن اشیاء کودکان دیگر و پنهان سازی آنها حتی در صورتی که نیازی هم به آنها نداشته باشد.

2. بیشتر اوقات چنین کودکانی، دزدی کردن خود و یا هرگونه عمل خلاف خود را انکار می کند و به گردن دیگران می اندازد.

3. تا جایی که بتوانند در آزمونها تقلب می کنند .

4. عدم احترام به حق و حقوق دیگران و کار کشیدن از سایرین.

در توضیح مورد 4 باید گفت: از ویژگی ها و خصوصیات کودکان دزد این است که مایلند سایرین کار آنها را برایشان انجام دهند و خود نیز از وظایف محوله دوری می جویند.

پیشنهاد مطالعه:دزدی کودکان – آیا بچه من دزد است ؟ تربیت کودک

به چه دلیلی کودک دزد می شود ؟

عموما روان شناسان و مشاوران را عقیده براین است که خانواده چنین کودکانی فاقد احساس امنیت و اعتماد بوده و کودکان که دزدی انجام می دهند.

کودکان دزد، از توجه و محبت کافی برخوردار نبوده ضمن اینکه رفتار خشن و همسالان نیز از عوامل گرایش کودک به دزدی محسوب می شود.

مضافا به اینکه نبود وسایل و امکانات کافی در مقایسه با سایر کودکان به دلیل فقر اقتصادی حاکم بر جو خانواده نیز می تواند باعث سوق کودک به رفتار فوق شود.

پیشنهاد مطالعه:  دلایل کتک کاری در کودکان

همچنین با توجه به اینکه رفتار کودک، واکنشی است به محیط خانه و اجتماع، و از همه مهمتر به رفتار والدین، چنانچه والدین کودک دزد و نادرست باشند کودک نیز با الگو قرار دادن آنها مطابق نظریه یادگیری مشاهده ای به تقلید از آنها پرداخته و رفتاری مشابه را خواهد داشت.

آخرین فاکتور یا عامل گرایش کودک به دزدی، را می توان عدم کنترل کافی و لازم در خصوص تعاملات کودک با سایر هم بازیهایش معرفی کرد.

پیشنهاد مطالعه:با دزدی بچه ها چه کنیم ؟

راههای برخورد با دزدی کودکان

چگونه با دزدی کودکان روبه رو شویم؟ برخورد با دزدی کودکان به معنای شدت و حدت و تنبیه بدنی با چنین بچه هایی نیست. بلکه:

روش مقابله با دزدی کودکان به فهم و گسترش دانش روانشناسی و رفتارشناسی کودکان برمی گردد.

 

  • ابزار و وسایلی که وسوسه های کودک را تقویت نموده و او را به دزدی وامی دارد، از دسترس کودک دور نگه داشته شود.
  • آنچه که مهم و حائز اهمیت است مشکل کودک نباید با دیگران در میان گذاشته شود (به جز متخصصین روانشناس یا مشاور) و هنگام گفتگو با کودک از کاربرد کلمات ” دزدی “یا “دروغگویی” اکیدا خودداری شود.
  • لازم به یادآوری است که کودکان گاهی دزدی می کنند یا دروغ می گویند اما بایستی کودک وادار شود که اشیاء دزدیده شده را به صاحبش بازگرداند.
  • چنانچه این عمل انجام شد به عنوان یک رفتار مثبت نیازمند ” تشویق ” است تا کودک مطمئن شود که رفتارهای مناسب او مورد تشویق و حمایت سایرین قرارمی گیرد.
  • یکی از راههای مقابله با دزدی کودکان در آموزشگاه و مدارس، توصیه های روان شناختی این است که کودک فوق در کلاس درس در معرض دید معلم بنشیند.
پیشنهاد مطالعه:  بهانه گیری کودک هنگام خرید

منبع: bartarinha.ir

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×