"> اهمیت آگاهی از تفاوت های زن و مرد در چیست ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

اهمیت آگاهی از تفاوت های زن و مرد در چیست ؟

اهمیت آگاهی از تفاوت های زن و مرد

چرا باید از تفاوت های زنان و مردان آگاهی داشته باشیم ؟ شناخت ویژگی های زنان و مردان چه تاثیری در داشتن خانواده ای شاد و موفق دارد ؟ پس از آگاهی و شناخت تفاوت های زن و مرد چه کاری باید انجام دهیم ؟

تردیدی نیست که زن و مرد در ویژگیهای انسانی با هم برابرند و از این جهت هیچ تفاوتی میان آنها نیست؛ یعنی هر دو انسانند و دارای ویژگی های انسانی يکساني هستند. با این حال، وجود برخی تفاوتها میان زن و مرد نیز روشن و آشکار است. این تفاوتهای ظریف و قابل توجه (که در ویژگیهای فرعی است) باعث میشود نقش هر یک کامل کننده نقش دیگری باشد.

هر تفکری که بر برابری و یگانگی جنسی اصرار میکند خطرناک است، چون چنین فرضیه ای رفتارهاي یگانهاي را از مرد و زنی میطلبد که دارای سازمان مغزی کاملاً متفاوت هستند. آشنایی هر یک از دو طرف با خصوصیات طرف مقابل برای برقراری روابطی سالم و همراه با تفاهم، لازم و ضروری است.

روابط زن و مرد، زمانی دچار مشکل میشود که نمی توانند تفاوتهای عاطفی و روانی یکدیگر را درک کنند و هر کدام سعی دارد که دیگری را مطابق رفتار و میل خود بسنجد. بیشترین تنشها در روابط زوجها از این نگاه بر میخیزد که زن و مرد یکسانند و سلیقهها، نیازها و خواسته هایشان یکی است.

به عبارت دیگر، مرد یا زن تصور میکند همسرش از دریچه چشم او به مسائل مینگرد، بنابراین انتظاراتی از او دارد که برآورده نمیشود؛ غافل از اینکه زنان و مردان به دلیل برخی تفاوتها، از نگاه خاص خود به مسائل مینگرند که ممکن است با سليقه و دیدگاه طرف مقابل یکسان نباشد.

پیشنهاد مطالعه:  عشق زن و شوهر مراقبت می خواهد !! همسرداری موفق

از این رو، در بسیاری از موارد، اختلاف های میان زن و شوهر –به ویژه در سالهای اول زندگی مشترک که دو طرف از تجربه کافی بهره مند نیستند– ناشی از ناهم زبانی است؛ یعنی از راه نیافتن به دنیای یکدیگر و دست نیافتن به زبان مشترک سرچشمه میگیرد.

تفاوت های کلامی زن و مرد-همسرداری در خانواده موفقwww.mehcom.comwww.mehcom.com

تفاوت های کلامی زن و مرد-همسرداری در خانواده موفقwww.mehcom.comwww.mehcom.com

گاهی درک این مسئله که چرا زن و مرد باید چنین متفاوت از یکدیگر باشند دشوار است؛ اما باید دانست که وقتی ریشه و فایده این تفاوتها درک شود نه تنها زندگی با آنها برای انسان راحت میشود بلکه هر فردی را به تحسین وا میدارد.

مرد به دنبال قدرت، مقام و رابطه جنسی است؛ و زن، ارتباط، آرامش و عشق را جستجو میکند. اگر کسی از این تفاوت ناراحت باشد، درست مانند کسی است که از باریدن باران ناراحت ميشود. اگر کسی واقعیت باران را بپذیرد میتواند با حمل چتر یا پوشیدن لباس بارانی با آن کنار بیاید و آن را برای خود، مانند مشکلی غير قابل حل نسازد. درک و پیش بینی مشکلات و برخوردها که ممکن است در اثر تفاوتهای موجود میان زن و مرد، پیش بیاید انسان را قادر میکند تا آنها را بشناسد و از اثرات بد آن جلوگیری کند.

اگر زن و مرد بتوانند تفاوتهای میان دو جنس را بشناسند و آنها را بپذیرند، بیدرنگ جوانه های عشق امکان شکفتن پیدا میکنند. از طریق درک تفاوتهای پنهان دو جنس مخالف، میتوانیم به گونهای موفقیتآمیز عشق و محبتی را که در دل داریم، ابراز کنیم و یا از سوی همسر از این عشق برخوردار شویم. با محترم شمردن و پذیرفتن این تفاوتها میتوان به راههایی مؤثر دست یافت.

پیشنهاد مطالعه:  نشانه های خیانت زناشویی در مردان

این راهها ما را در رسیدن به آنچه میخواهیم، یاری میکند. و مهمتر آنکه، میتوانیم پی ببریم که چگونه به بهترین شکل به همسرمان عشق بورزیم و نیز عشق و محبت دریافت کنیم.

نکته ای که لازم است در اینجا مورد توجه قرار گیرد آن است که وجود این تفاوتها میان مردان و زنان، نه بی حساب و کتاب است و نه دلیل برتری یک جنس بر دیگری. خداوند با آگاهیای که از نیازهای انساندارد او را به گونهای خلق کرده که بتواند همه خواسته ها و نیازهایش را به بهترین صورت برآورده کند. دقت در ویژگیها و تفاوتها میان زنان و مردان به بهترین وجه ثمرات، فواید و لزوم وجود آنها را آشکار میسازد.

تفاوتهای زنان و مردان در جنبه های عاطفی- هیجانی، عقلی- شناختی و جسمی- بدنی از سویی باعث جذب شدن زن و مرد به یکدیگر ميشود و ازدواج، تشکیل خانواده و استحکام و قوام آن را به دنبال میآورد؛ و از سوی دیگر، مرد و زن با توجه به ویژگیهای خود، وظیفه خود را در خانه و جامعه بر عهده میگیرند .

این امر، باعث نظم یافتن و انجام گرفتن امور جامعه و در نتیجه موجب سعادت و سلامت جامعه بشری میشود. بنابراین اگر همسران با تفاوت های مردان و زنان آشنا باشند و آنها را در برخوردهای خود با همسر و نیز در جامعه به کار گیرند، بسیاری از مشکلات روانی و رفتاری خانواده ها و جامعه انسانی برطرف میشود.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر ایرانی-رازهای همسرداری موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  مردان-نترسید ،جواب رفتار زنتان را اینگونه بدهید !

******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »

******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام

تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »

******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×