"> اضطراب از چه سنی آغاز می شود ؟ مشاوره روانشناسی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

اضطراب از چه سنی آغاز می شود ؟ مشاوره روانشناسی

اضطراب از چه سنی آغاز می شود ؟

مشاوره آنلاین ، مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره فردی ، مشاوره اینترنتی در مهکام

اضطراب در تمام دوران زندگی و حیات ، همراه انسان است . اما سال اول زندگی کودک و فرزند ما ، نقش ویژه و تعیین کننده ای در شکل گیری اضطراب کودکان دارد.

می دانیم که در سال اول زندگی وابستگی و اتکای کودک به مادر بسیار زیاد است و در دسترس بودن مادر برای برآورده کردن نیازهای عاطفی او در کاهش اضطراب کودک موثر است .

تشویش کودک به هنگام جدا شدن از مادر یا جانشین او باعث اضطراب کودکان به ویژه در سنین 6 تا 10 ماهگی می شود که این اضطراب امری طبیعی است ، اما با برخورد مناسب مادر و حمایت عاطفی کافی بعد از مدتی برطرف می شود.

اضطراب از چه سنی آغاز می شود ؟ مشاوره روانشناسی-مشاوره روانشناسی

اضطراب از چه سنی آغاز می شود ؟ مشاوره روانشناسی-مشاوره روانشناسی

مشاوره آنلاین ، مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره فردی ، مشاوره اینترنتی در مهکام

گاه کودکان به هنگام برخورد با افراد غریبه و ناآشنا دچار تشویش می شوند و حتی اگر از طرف فرد غیرآشنا محبت و نوازش ببینند ، به شدت می ترسند و گریه می کنند.

این اضطراب نیز قبل از یک سالگی دیده می شود و به تدریج برطرف می شود. ترس کودکان از تنهایی و تاریکی نیز به گونه ای پاسخ اضطراب آلود آن ها به موقعیت است .

 به خاطر کم کردن اضطراب کودک زیر یک سال و ایجاد امنیت و آرامش او به مادران توصیه می شود که حداکثر زمانی را که می توانند با کودک زیر یک سال خود سپری کنند و نیازهای کودک را بدون کم و کاست برآورده کنند .

پیشنهاد مطالعه:  مقابله با استرس و اضطراب از طریق تغذیه مناسب

در سنین پیش دبستانی نیز کودک به دلیل طرز تفکر ویژه اش ، نگرانی ها و اضطراب هایی در ذهن خود دارد که در کنار والدینی آرام و متین این مراحل را نیز پشت سر می گذارد.

در سنین رفتن به دبستان نیز ممکن است اضطراب با علایم گوارشی ، بی خوابی ، شب ادراری یا دل درد همراه باشد.

بعدها با افزایش سن ممکن است علایم اضطرابی کودک نیز تغییر کند ، ولی نکته ی مهم این است که اضطراب سن خاصی ندارد و همان طور که در بالا اشاره شد در سنین مختلف به اشکال متفاوتی خود را نشان می دهد.

برگرفته از کتاب : حملات اضطرابی : چگونه با هجوم اضطراب کنار بیاییم ؟ نوشته خانم زهرا یداللهی

مهکام مشاوره روانشناسی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×