"> ازدواج با فرد مبتلا به هپاتیت بی - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ازدواج با فرد مبتلا به هپاتیت بی

مجله اینترنتی آموزش خانواده مهکام-آیا فرد مبتلا به هپاتیت ب می‌تواند ازدواج کند ؟

آیا فرد مبتلا به هپاتیت ب می‌تواند ازدواج کند ؟

آیا با فرد مبتلا به هپاتیت بی می‌توان ازدواج کرد ؟

فرد مبتلا به هپاتیت بی اصولاً می تواند با سایر افراد جامعه و خانواده خود معاشرت داشته باشد و هیچ مانعی هم برای این کار ندارد. دختران و پسران مبتلا به هپاتیت بی  می توانند ازدواج کنند . فقط  طرف مقابلشان باید قبل از ازدواج آزمایش داده و پس از آن با واکسن هپاتیت بی  واکسیناسیون شود.

آیا با فرد مبتلا به هپاتیت بی می‌توانند بچه دار شوند ؟

افراد مبتلا به بیماری هپاتیت بی نیز مانند سایر افراد سالم می توانند از نعمت بچه بخوردار شوند. فقط برای بچه دار شدن و داشتن فرزند باید تحت نظر پزشک برخی موارد را رعایت کنند. مادران باردار مبتلا به هپاتیت ب نیز حتما به پزشک مربوطه مراجعه داشته باشند.

آیا ناقلین هپاتیت بی نیاز به درمان دارند ؟

تاکنون درمانی برای ناقلین هپاتیت بی  ارائه نشده است و از آنجایی که عملکرد کبد آنان خوب است نیازی به درمان نیز ندارند. به اعتقاد برخی ، مصرف بیشتر سبزیجات و میوه جات تازه، مصرف بیشتر محصولات دریائی (ماهی و… ) و پرهیز از مصرف چربی و اغذیه آماده و مصرف بیشتر ویتامین 1B  می تواند در جلوگیری از فعال شدن بیماری و حتی منفی شدن HBsAg مؤثر باشد. باید توجه داشت که هپاتیت B حاد در 90 تا 95 درصد موارد به طور خودبخودی بهبود یافته و ویروس آن نیز به صورت کامل از بدن دفع می شود. در 5 تا 10 درصد موارد ویروس در بدن باقی می ماند و حالت ناقل هپاتیت پیش می آید.

پیشنهاد مطالعه:  آیا می دانید با چه تیپ شخصیتی ازدواج کنید

آیا واکسیناسیون در جهت پیشگیری از ابتلاء به هپاتیت ب نقش دارد ؟

بهترین راه مقابله با ابتلاء به بیماری هپاتیت بی  تزریق واکسن آن است به همین دلیل واکسیناسیون آن در کلیه نوزادان و افراد در معرض خطر انجام می شود. متأسفانه هنوز برای هپاتیت «C» واکسنی ارائه نشده است. واکسن هپاتیت «B»  معمولاً در سه نوبت و به فواصل یک ماه و 6 ماه پس از اولین تزریق می باشد. تزریق واکسن باید عضلانی و حتماً در عضله بازو صورت گیرد. تزریق واکسن هپاتیت بی در عضله باسن سبب کاهش تأثیر آن می شود. توصیه می شود تا آنتی بادی ضد هپاتیت بي «HBsAb» یک تا سه ماه پس از کامل شدن نوبتهای تزریق واکسن اندازه گیری شود. اگر پاسخ آنتی بادی بیش از 100 واحد بین المللی باشد، بهترین پاسخ تلقی و تا سالها باقی می ماند. مقادیر بیش از 10 و کمتر از 100 نیز مورد قبول است.

مجله اینترنتی مهکام آرزومند سلامتی خانواده های شادکام

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×