"> ارتباط رژیم غذایی با پسردار شدن یا دختردار شدن - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ارتباط رژیم غذایی با پسردار شدن یا دختردار شدن

ارتباط رژیم غذایی با پسردار شدن

در طب سنتی و طب اسلامی ما به تاثیر برخی مواد غذایی در تعیین جنسیت جنین یا به عبارتی ارتباط رژیم غذایی با پسردار شدن یا دختردار شدن به تفصیل گزارشاتی آمده است . اما جالب است که این بار دانشگاه آکسفورد و اکستر در انگلستان از طریق آزمایش به این نکته پی برده اند که رژیم غذایی در تعیین جنسیت فرزند موثر است. هر چند که باید منتظر باشیم تا علم بسیاری از دستورات طب سنتی را در این زمینه به اثبات برساند.

ارتباط رژیم غذایی با پسردار شدن یا دختردار شدن-www.mehcom.com

ارتباط رژیم غذایی با پسردار شدن یا دختردار شدن-www.mehcom.com

بر اساس مطالعه ای که به صورت مشترک توسط دانشگاه آکسفورد و اکستر در انگلستان انجام شد، مشخص گردید در مادران بارداری که رژیم غذایی پر کالری دارند و به صورت مداوم وعده صبحانه را مصرف می کنند، احتمال پسردار شدن بیشتر است.

برای انجام این تحقیق، رژیم غذایی 740 مادر باردار مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد 56 درصد مادران مورد مطالعه، کالری بالایی دریافت می کردند فرزند آنها  نوزاد پسر بود.

علاوه بر این، ‪ 45 ‬  درصد از مادرانی که صاحب نوزاد دختر شدند، از سطح تغذیه پایین تری برخوردار بودند.‬‬

محققان دریافتند مادرانی که نوزاد پسر به دنیا آوردند، در هنگام بارداری و پیش از آن از مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و ویتامین ‌های C ،E‬  و B12‬ استفاده کرده اند.

علت انجام این تحقیق :

دلیل طراحی این مطالعه، کاهش تولد نوزاد پسر در کشورهای پیشرفته صنعتی به ویژه انگلستان بوده است. این تحقیق نشان داد که در این کشورها مردم اغلب تمایل به رژیم غذایی کم کالری دارند.

پیشنهاد مطالعه:  روش های تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

شرح و نتایج این پژوهش در نشریه بیولوژی کالج سلطنتی انگلیس به چاپ رسیده است.

هموطن گرامی :

هزینه کردن برای آموزش و یادگیری ، سرمایه گذاری برای آینده است .

پدر و مادری می توانند یک خانواده موفق و فرزندانی سرآمد تربیت کنند که با آگاهی کامل از چگونگی پرورش و تربیت فرزند از همان دوران حاملگی و حتی قبل تر، آموزش های لازم در این زمینه را ببینند .

به عنوان مقدمه ای بر تعلیم و تربیت صحیح فرزند سالم لازم است که تمام مواردی که در هنگام بارداری و دو سال اول زندگی کودک بدان نیاز دارند را آموزش ببینند . به همین منظور ما به شما سفارش می کنیم با اطمینان خاطر از اینکه هزینه کردن برای داشتن فرزندی بهتر سرمایه گذاری برای آینده است. حتما راهنمای کامل دوران بارداری و شیردهی را ملاحظه کنید و با عزمی راسخ تصمیم بگیرید.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده – زنان باردار

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  بنیاد ژنتیک استان تهران- مشاوره ژنتیک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×