"> آیا ارگاسم (اوج لذت جنسی)در سن مشخصی به پایان می رسد ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آیا ارگاسم (اوج لذت جنسی)در سن مشخصی به پایان می رسد ؟

ارگاسم (اوج لذت جنسی) تا چه سنی در مردان و زنان ادامه دارد ؟

مطالعات زیادی که در رابطه با سن و رفتار جنسی صورت گرفته یک افول کلی از عملکرد جنسی از زمانی که فرد به دهه سنی 30 یا 40 می رسند ، نشان می دهند .اما بعضی از افراد می توانند حتی چس از 90 سالگی نیز ارگاسم- اوج لذت جنسی را تجربه نمایند.

یکی از عواملی که در سنین بالا (چه در زنان و چه در مردان) اغلب منجر به کاهش فعالیت جنسی می شود ، از دست دادن همسر خود به خاطر بیماری یا مرگ است.

آیا ارگاسم (اوج لذت جنسی)در سن مشخصی به پایان می رسد ؟-www.mehcom.com

آیا ارگاسم (اوج لذت جنسی)در سن مشخصی به پایان می رسد ؟-www.mehcom.com

برخی از مطالعات حاکی از آن است که توانایی برانگیجتگی جنسی در زنان تا آخر عمر باقی می ماند،

با این حال بسیاری از زنان کاهش چشمگیری در تمایلات جنسی ، تکرار دفعات نزدیکی و تکرار در تجربه ارگاسمی را با افزایش را گزارش می دهند ( این مسئله با ایجاد یائسگی مشهودتر است ).

یک مطالعه اخیر بر روی زنان در سنین بالا (با متوسط سنی 81 سال) نشان داد که فقط 18 درصد از آنها هنوز از لحاظ جنسی فعال بودند که البته در اکثر این افراد این فعالیت به صورت تحریک جنسی انجام می گرفت .

شواهدی وجود دارد که برخی از دلایل مشکلات جنسی در زنان مربوط به کاهش در ترشح استروئیدهای جنسی – استروژن و آندروژن می باشد .

به عنوان مثال خشکی مهبل و حالتی که دیسپارونیا (آمیزش دردناک) خوانده می شود ، ناشی از کمبود استروژن است . (که به وسیله استروژن درمانی قابل معالجه می باشد).

پیشنهاد مطالعه:  اهمیت رابطه جنسی سالم میان زن و شوهر در اسلام

در مردان نیز عملکرد جنسی و تکرار ارگاسم با افزایش سن کاهش می یابد.

با این وجود یک مرد با متوسط سن 80 سال احتمالا دو برابر یک زن همسن خود از نظر جنسی فعال است (41 درصد از مردان در برابر 18 درصد زنان). رایج ترین اختلال جنسی در مردان مسن ، اختلال نعوظ می باشد.

در حالت مقایسه بین انسان و حیوان ، یک الگوی کاهش عملکرد جنسی و ایجاد اختلالات جنسی همراه با افزایش سن نیز در حیوانات مشاهده شده است.

به عنوان مثال خرگوش های خیلی پیر به رغم وجود اختلال نعوظ هنوز برای جفت گیری تلاش می کنند و پس از دریافت ویاگرا در آن ها جفت گیری صورت می گیرد.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده ایرانی – مسائل زناشوییارگاسم

منبع : کتاب راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ی ارگاسم -ترجمه دکتر منیر بیگلر بیگی و احمد خالقی لکموج

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×