"> آسيب‌های اجتماعی در دختران از مقطع راهنمايي شروع می شود - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آسيب‌های اجتماعی در دختران از مقطع راهنمايي شروع می شود

مهکام-آسيب‌های-اجتماعی-دختران-نوجوان-جوان-مقطع-راهنمايي

آسيب‌های اجتماعی در دختران مقطع راهنمايي

گزارشی که خبرگزاری مهر از یکی از جلسات آسیب شناسی مشکلات دختران در سازمان بهزیستی استان زنجان تهیه کرده بود به موارد جالبی برخورد کردیم که برای تمام خانواده های ایرانی می تواند آگاهی بخش باشد. تا والدین گرامی بیشتر بتوانند با توجه به شرایط خاص این زمان و همچین درک شرایط بسیار مهم دختران تازه به سن بلوغ رسیده که عموما می توان آنها را دانش آموز دوره مقطع راهنمایی یا در سیستم جدید آموزش و پرورش مقطع سه ساله اول متوسطه دانست . بتوان از بسیاری از خطرات و آسیب های جسمی و جنسی و اجتماعی دختران نوجوان کشورما جلوگیری کنیم.  یا از میزان این آسیب ها بکاهیم.

 به گزارش خبرنگار مهر، عالیه شکر بیگی درجلسه آسيب شناسي مشكلات دختران در سازمان بهزيستي استان زنجان افزود: سن آسيب های اجتماعی در دختران به مقطع تحصيلي راهنمايي تنزل پیدا كرده است و این اصلا خوب نیست.

مدير كارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ايران با بیان اینکه سن آسيب های اجتماعی در دختران به مقطع تحصيلي راهنمايي کاهش پیدا نموده است، گفت:

بلوغ زود رس و کاهش سن روابط بین دختر و پسر امنیت و سلامت خانواده ها را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه بلوغ زود رس و کاهش سن روابط بین دختر و پسر امنیت و سلامت خانواده ها را تهدید می کند اظهار  داشت:  روابط بين دختر و پسر از مهم ترين آسيب هاي پيش روي دختران است و در این راستا باید به مسائل فرهنگی در جامعه توجه شود تا جوانان آگاه شوند.

پیشنهاد مطالعه:  ماهواره از گذشته تا به آینده

مدیر کار گروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ایران، بازنگری در امور جاری كشور را ضروری دانست و افزود: متاسفانه در ایران از هم گسيختگی نظام فرهنگی بسیار مشهود است چرا که فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است.

شکر بیگی یاد آورشد:

بسیاری از آسیبهای اجتماعی ما عدم زمینه سازی برای ورود نو گرایی و تجدد گرایی در ایران است .

ایشان همچنین افزود:

اكنون شكاف بين نسلي مانع برقراري ارتباط بين والدين و فرزندان شده است.

خانم شکر بیگی یاد آورشد:

خانواده ها نقش اساسي را در تربيت فرزندان و شكل گيري شخصيت آن ها بر عهده دارند بنابراين براي رفع مشكلات موجود در جامعه بايد آسيب شناسي مشكلات خانواده ها مورد بررسی قرار گیرد

وی در ادامه افزود: متاسفانه در ايران پژوهش هاي جامعه شناسي كاربردي نمي شود و این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است .

مدير كارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ايران تصریح کرد: بايد آسيب هاي اجتماعي به جد مورد توجه قرار گیرد چرا كه اين آسيب ها اگر در ابتدا ریشه کن نشود باعث تقویت هجمه های فرهنگی دشمن می شود.

شکر بیگی تصریح کرد: جامعه سالم حاصل خانواده سالم است اما متاسفانه آسيب های اجتماعی باعث کمرنگ تر شدن ارزش خانواده ها شده است .

وی بیان کرد: در چنين جامعه اي ماهواره ها و رسانه های غربی براي ازبين بردن آرامش خانواده ها كمين کرده اند که باید دستگاه های فرهنگی و دینی و رسانه ها زودتر وارد عرصه های کاربردی شوند چرا که سستی در این کار باعث می شود جامعه به سمت بی ثباتی و ناهنجاری رود.

پیشنهاد مطالعه:  آزمایش اعتیاد از دختران قبل از ازدواج

در پایان مدير كارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسان ايران گفت: مذهب عامل مهم  و پیشگیری کننده در آسیبهای اجتماعی می باشد.

مهکام : والدین گرامی دختران نوجوان و جوان را دریابید. و سعی کنید قبل از اینکه مشکلی پیش بیاید ارتباط صحیح و معقولی با دخترانتان داشته باشید. مهر و محبت خودتان به دخترانتان را بطور کاملا آشکار و واضح نشان دهید.پدر و مادر گرامی مطمئن باشید :

دختر شما بهترین و زیباترین دختر دنیا است. پس آنگونه که شایسته اوست با او رفتار کنید.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×